פגישת נתניהו-קרי-עבדאללה: הסכמה להרגיע את המתיחות

הפגישה בין ראש הממשלה הישראלי, מזכיר המדינה האמריקני והמלך עבדאללה בירדן התקיימה על רקע גל הטרור וההסלמה במזרח ירושלים ■ הובעה מחויבות מצד כל הצדדים לשמור על הסטטוס-קוו באתרים הקדושים

בנימין נתניהו ג'ון קרי / צילום: רוטרס
בנימין נתניהו ג'ון קרי / צילום: רוטרס

על רקע גל הטרור וההסלמה במזרח ירושלים, נפגשו אתמול (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי והמלך עבדאללה בירדן. בתום הפגישה אמר קרי כי המנהיגים הסכימו על צעדים שנועדו להפחית את המתיחות בין הישראלים לפלסטינים.

קרי ציין כי הובעה מחויבות מצד כל הצדדים לשמור על הסטטוס-קוו באתרים הקדושים במזרח ירושלים. לדבריו, ישראל וירדן, הנושאות באחריות משותפת לנעשה במסגד אל-אקצא שבמתחם הר הבית, הסכימו על צעדים להרגעת המצב בבירה והחזרת הביטחון.

"הישראלים והירדנים הודיעו כי ינקטו את הצעדים הנחוצים להפחתת המתיחות", אמר קרי. "אני יודע שזה לא יקרה בין לילה, אבל המנהיגות בשני הצדדים הוכיחה שהיא מחויבת לשמירת השקט. הגעתם לפגישה, והשיחות עמם הבהירו לי ששניהם מוכנים לעשות את המהלכים הדרושים לשם שמירת הסטטוס קוו".‬‎

המתיחות הנפיצה בבירה מטרידה גם את האמריקנים, שהחליטו ליזום פגישת פסגה משולשת כדי לדון בדרכים שיובילו לרגיעת האווירה. בין השאר שוחחו המנהיגים גם על האפשרות לחידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים.

בעקבות התגברות ההסלמה, נפגש אתמול מלך ירדן בעמאן עם אבו מאזן. בשיחתם, מתח המלך עבדאללה ביקורת על הצעדים הפרובוקטיביים שנוקטת ישראל בירושלים, כך להגדרתו, והזהיר כי המשך הבנייה בהתנחלויות תחריב כל סיכוי לשיקום מאמצי השלום.