ההסכם המטורף של ברצלונה: מקבלת 60 מיליון אירו לעונה מנייקי

סגן נשיא המועדון, חאבייר פאוס, חשף בריאיון כי הקבוצה הכניסה עשרות מיליוני אירו מאחוזים שהיא מקבלת ממכירת חולצות רשמיות בכל העולם

ניימאר כוכב ברצלונה / צילום: רויטרס
ניימאר כוכב ברצלונה / צילום: רויטרס

נייקי שילמה לברצלונה כ-60 מיליון אירו בעונה האחרונה עבור הסכם החסות עם המועדון, כך חושף סגן נשיא המועדון, חאבייר פאוס, בראיון ל"רדיו קטאלוניה".

פאוס ציין כי הסכם חסות ההלבשה עם נייקי בנוי מתמלוגים על מכירות חולצות רשמיות, שמכניסים לברצלונה כסף גדול מאוד בנוסף להסכם הבסיס שנחתם בין הצדדים. לפי סגן הנשיא, ההסכם עם ענקית ההלבשה מבטיח לברצלונה 35 מיליון אירו, ובנוסף הכניס למועדון עוד כ-25 מיליון אירו ממכירת החולצות הרשמיות בכל העולם.

עם זאת, פאוס ציין כי לברצלונה עדיין יש דרך ארוכה לעשות מול המתחרה הגדולה שלה בתחום - מנצ'סטר יונייטד. "אדידס תשלם למנצ'סטר יונייטד 94 מיליון אירו לעונה, אם הם יזכו במהלך חמש השנים הקרובות בגביעים אירופיים".

בריאיון גם אישר פאוס כי ספונסר החולצה הראשי של המועדון, קטאר איירווייז, משלם לברצלונה 32 מיליון אירו בעונה הנוכחית, ובעונה הבאה - האחרונה בהסכם - יעלה הסכום ל-34.5 מיליון. פאוס אמר שבהסכם הבא, החל מעוד שנתיים, ברצלונה מכוונת לספונסר חולצה שישלם לה 45 מיליון אירו בעונה.

סגן הנשיא ציין כי העלייה בהכנסות מספונסרים חשובה מאוד, בעקבות העלייה העצומה בתשלומי השכר של השחקנים בשנים האחרונות. "בארסה היא קורבן של ההצלחות שלה. יש לנו שחקנים שהביאו הרבה תארים ב-10 השנים האחרונות, ולכן אנחנו חייבים להגדיל את ההכנסות".