אלון חסן: "פישר לא העריך שכשמישהו פועל נגדי, אני מסוכן"

בתוכנית "עובדה" שתשודר הערב חושף יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה כיצד "הפיל" את עו"ד רונאל פישר ■ בנוסף: מי נתן לו את מזוודת הדולרים, ומה נאמר בפגישה ביניהם בבית-הקפה רגע לפני שהחוקרים התנפלו על פישר

רונאל פישר אלון חסן / צילום: יוסי זמיר אלון רון
רונאל פישר אלון חסן / צילום: יוסי זמיר אלון רון

"הוא סמך עליי, הוא זיהה שאני במצוקה, הוא רק לא העריך אותי נכון. הוא לא העריך שברגע שאני מזהה שבן אדם פועל נגדי, אז אני בן אדם מאוד מסוכן" - כך אומר אלון חסן על עו"ד רונאל פישר, בתוכנית "עובדה" שתשודר הערב (21:00) בערוץ 2, בה חושף יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה כיצד "הפיל" את פישר.

חסן חושף בפני מצלמת "עובדה" כיצד הוביל את עו"ד פישר למלכודת, מי נתן לו את מזוודת הדולרים, ומה נאמר בפגישה ביניהם בבית-הקפה רגע לפני שהחוקרים התנפלו על פישר.

ב-25 במאי 2014 נעצר אלון חסן, אז יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, ביחד עם אחיו, דוד, עם מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, ועם חשודים נוספים, בחשד לסחיטה באיומים, קבלת שוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים.

לפי החשד, חסן פעל בכוח כדי לקדם את עסקיו הפרטיים בנמל אשדוד, וכן קיבל לכאורה לכיסו כספים כדי לקדם את האינטרס העסקי של אחרים. זאת, תוך הסתרת מקור הכספים שקיבל במסגרת עסקים אלה.

חקירת פרשת השחיתות בנמל אשדוד הסתעפה לחקירה נוספת, שמתנהלת נגד עו"ד רונאל פישר, סנגורו לשעבר של חסן, החשוד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד. פישר חשוד בכך שביקש מחסן שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה. זאת, לכאורה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר.

בנוסף חשוד פישר בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט וחקירה, בכך שהודיע לחסן על כך שהמשטרה מנהלת נגדו חקירה פלילית חשאית. עוד חשוד פישר כי במסגרת יחסיו האסורים עם גורמים במשטרה, הוא התריע בפני חסן כי הוא עומד להיעצר ולהיחקר באזהרה בפרשת נמל אשדוד.