שוק הסמארטפונים הישראלי: סמסונג מובילה, LG מזנקת

ברבעון השלישי של השנה נמכרו 731,888 סמארטפונים, לעומת 621,095 יחידות ברבעון המקביל

שוק הסמארטפונים עובר שינויים מעניינים ברבעון השלישי של 2014 והוא כבר לא נשלט רק על-ידי שתי יצרניות. LG הפכה ברבעון השלישי לשחקנית דומיננטית, הממוקמת במקום השלישי עם נתח שוק של 14.7% לעומת 7.44% ברבעון השלישי אשתקד - כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC ישראל. הסיבות לגידול המשמעותי של LG הם שני מכשירים מצויינים שמכרה בתקופה זו: G2 ו-G3 וגם שיווק אגרסיבי במבצעים ותמחורים.

במקום הראשון עדיין מדורגת סמסונג ששולטת ביד רמה בשוק הסלולר המקומי עם נתח שוק של 33% לעומת 32.84% ברבעון המקביל אשתקד. אפל מדורגת במקום השני עם 30.8% לעומת 24.52%. נתח השוק של אפל ברבעון זה עדיין לא הושפע ממכירות האייפון 6 ו-6 פלוס המוצלחות.

במקום הרביעי מדורגת סוני עם נתח שוק של 7.2% לעומת 7.68% ברבעון המקביל אשתקד. סוני ממשיכה להוציא סמארטפונים מצויינים, אבל החברה לא השקיעה בקמפיין שיווקי בשנה האחרונה ושני מכשירי הדגל האחרונים שלה: אקספריה Z2 ו-Z3 הושקו בדממה בארץ.

במקום החמישי נמצאת חברת HTC עם נתח שוק של 4.6% לעומת 3.61% ברבעון המקביל אשתקד. השקת סמארטפונים במחירים נמוכים יותר ודגם הדגל המוצלח שלה - One, עזרו לחברה לעלות מעט את המכירות.

ברבעון השלישי של השנה נמכרו 731,888 סמארטפונים לעומת 621,095 יחידות ברבעון המקביל.