אאוטבריין בחוזה שמוערך ב-30-35 מיליון דולר עם טיים

אאוטבריין מספקת המלצות תוכן באתרי אינטרנט ■ קבוצת המדיה טיים (Time) תאמץ את פלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין כפלטפורמת ההמלצות הבלעדית לקהל קוראיה ■ אאוטבריין צפויה להנפיק במחצית הראשונה של 2015

1 יובטריין אורי להב ירון גלאי / צלם: נועם גלאי
1 יובטריין אורי להב ירון גלאי / צלם: נועם גלאי

קפיצת מדרגה לסטארט-אפ הישראלי אאוטבריין (Outbrain). החברה מדווחת היום על חתימת חוזה רב שנתי בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר עבור קבוצת המדיה טיים (Time), אשר נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. לפי הערכות בשוק, 30-35 מיליון דולר מההסכם יועברו לאאוטבריין.

אאוטבריין מספקת המלצות תוכן באתרי אינטרנט והיא מנוהלת על ידי ירון גלאי, שייסד את החברה יחד עם אורי להב. במסגרת ההסכם, תאמץ טיים את פלטפורמת המלצות התוכן של אאוטבריין כפלטפורמת ההמלצות הבלעדית לקהל קוראיה.

על פי הערכות שונות בשוק, אאוטבריין צפויה לסיים את שנת 2014 עם הכנסות בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר. הנתון הזה אינו כולל את החוזה שעליו דווח היום, אולם אאוטבריין לא מציינת מה ההשלכות הכספיות של החוזה על תוצאות החברה. אאוטבריין צפויה להנפיק מניותיה לציבור במחצית הראשונה של 2015.

ירון גלאי אמר היום, כי "אנו נרגשים להכריז על שיתוף הפעולה עם טיים, ומאמינים שחברות מתקדמות וחדשניות מסוגה הן אלה שמניעות את תעשיית המדיה הדיגיטלית כיום. אאוטבריין, אשר יצרה את תחום המלצות התוכן ומובילה אותו, התפתחה להיות פלטפורמה המשרתת את כל הצרכים של יצרני התוכן - עסקיים, עריכתיים ומוצריים, וזאת תוך שמירה על צרכי הקוראים".

ג'ו ריפ, יו"ר ומנכ"ל טיים, ציין: "מאז ומעולם התבססה ההצלחה שלנו על הקשר הייחודי בינינו לבין קהל הגולשים. קשר זה מאפשר למפרסמים סביבה אידיאלית להעברת המסרים. כיום אנו מתקשרים עם הגולשים בכל פלטפורמה אפשרית ומציעים להם תוכן רלוונטי ומרתק. התמקדותה של אאוטבריין בחווית הגלישה של צרכן התוכן ובהגשת המלצות תוכן אופטימליות הם הגורמים העיקריים להחלטתנו ליצירת שת"פ זה. היא מאפשרת למקסם את יכולת הכוונת קהל הקוראים לתכנים נוספים הרלוונטיים עבורם. בנוסף, היא מספקת תובנות ונתונים אנליטיים חשובים על קהל המשתמשים שלנו".

אאוטבריין הצומחת, שהוקמה בשנת 2006, נבחרה בשנת 2011 לחברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס". בהמשך הדרך הצליחה החברה לממש את ההבטחה, בין השאר הודות לסדרת רכישות. לפני כשנה וחצי קנתה אאוטבריין את חברת Visual Revenue, אשר עוסקת בייעול אתרי תוכן.

באוקטובר אשתקד גייסה החברה 35 מיליון דולר ומינתה סמנכ"ל כספים חדש. מאז פורסמו הערכות רבות שהחברה נמצאת בדרך להנפקה. באפריל השנה העריך הפייננשל טיימס שהחברה תנסה לגייס בנאסד"ק 100 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר. לטענת העיתון, את ההנפקה ילוו החתמים גולדמן זאקס ו-JP מורגן.

המנכ"ל ירון גלאי התייחס בעבר לאופציה של הנפקה ואמר כי: "אקזיט זה עבור משקיעים. עבורי, ב-5-6 השנים הראשונות אתה עדיין לא כל כך בעסק, רק אחרי זה הכיף מתחיל. אני מקווה שהמשקיעים יעשו אקזיט, אבל בינתיים אני נהנה".

אאוטבריין

שנת הקמה: 2006

מנכ"ל: ירון גלאי

גיוסי הון: כ-100 מיליון דולר

משקיעים: לייטספיד, כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס ואחרים