גאדג'טים: סמארטפון G3 Beat של LG - צנוע וזול מה-G3

כשמסתכלים על ביצועי הביט ביחס למחירו, אפשר לומר שמדובר בסמארטפון טוב, שיענה על הדרישות עבור לקוחות שלא רוצים לרכוש מכשיר ביותר מ-2,000 שקל, אבל מוכנים להתפשר על מצלמה בינונית

lg beat g3
lg beat g3

לפני ארבעה חודשים השיקה LG את מכשיר הדגל שלה בארץ - G3, ולאחרונה נחת בישראל גם אחיו הקטן G3 Beat: סמארטפון הנהנה מעיצוב זהה, חומרה משונמכת ומחיר נוח יותר.

מסך: בעוד שהמסך של ה-G3 הוא אחד המרשימים בשוק וגודלו 5.5 אינץ', בדגם הביט LG המסך צנוע בהרבה - 5 אינץ' ברזולוציית HD ועם צבעים מעט דהויים.

ממשק: הביט מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2), שעליה LG הוסיפה שלל תוספות, כמו מסך מוקטן של מסרונים נכנסים, כך שניתן לקרוא ולענות להודעות מבלי לפתוח את אפליקציית המסרונים. פתרון האבטחה Knock Code מאפשר לפתוח את נעילת המכשיר בהקשה בסדר מסוים על נקודות שונות במסך.

מדובר בפתרון שימושי, שמשפר את פתיחת הסמארטפון בצורה מאובטחת. עוד יכולת היא פתיחה ונעילת המכשיר בהקשה כפולה עם האצבע על המסך. יש בביט גם חיישן אינפרה אדום לשימוש כשלט רחוק, עבור הטלוויזיה, בלו ריי ודי וי די. משום מה אין אופציות שליטה בממיר כבלים/לוויין ומזגן. תכונה נוספת היא QSlide, המציעה לפתוח שתי אפליקציות שונות במקביל, כמו מייל, לוח שנה או מחשבון בתצורה ממוזערת על המסך.

עיצוב: הביט מגיע בעיצוב זהה ל-G3. הוא עשוי מפלסטיק, אבל המראה שלו מזכיר אלומיניום מוברש. כפתור הווליום והפעלת הסמארטפון ממוקם בגב המכשיר ולא בצדדים שלו (כמו בסמארטפונים אחרים). מדובר בשיטה שדורשת מעט תרגול, אבל מהר מאוד היא הופכת לטבעית יותר, כי האצבעות מונחות באופן טבעי בגב המכשיר בזמן שיחה.

חומרה ומהירות תגובה: המעבד בביט הוא מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 400 של קוואלקום עם 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 8 ג'יגה. יש יכולת הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). באופן כללי, הביט מגיב בצורה טובה, אבל הוא לפעמים סובל מגמגומים, גם כאשר לא פועלות מספר רב של אפליקציות במקביל.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל וכוללת את מיקוד הלייזר המהיר (בדומה ל-G3 הרגיל), רק שכאן הביצועים משופרים בזכות היכולת הזו פחות מורגשים. תוצאות הצילום לא ממש מוצלחות, במיוחד במקומות סגורים, שבהם יש הרבה רעשים בתמונה.

סוללה: הביט מאכזב מבחינת זמן העבודה. הוא מחזיק רק עד שעות הערב הלא מאוחרות. עוד חיסרון הוא שהביט מתחמם יחסית מהר, והתוצאה היא שמהר מאוד המסך מוריד את הבהירות שלו. הסוללה בקיבולת של 2,540 מיליאמפר.

בשורה התחתונה: כשמסתכלים על ביצועי הביט ביחס למחירו, אפשר לומר שמדובר בסמארטפון טוב, שיענה על הדרישות עבור לקוחות שלא רוצים לרכוש מכשיר ביותר מ-2,000 שקל, אבל מוכנים להתפשר על מצלמה בינונית.

מחיר: 1,850 שקל (לעומת 3,000 שקל ל-G3). במסגרת ההשקה, משלבת היבואנית רונלייט, רמקול בלוטות' נייד מסוג דיסקו D4 של חברת Supertooth בתוך הערכה (שווי של 400 שקל).

ציון: 8.