טרכטנברג: "תוכנית מע"מ 0% שווה כמו השם שלה - אפס"

פרופ' טרכטנברג: "למה זה שווה אפס? זה כל כך פשוט שלא צריך ללמוד כלכלה. יש חוסר של כ-70 אלף דירות אז מה אתם חושבים שיקרה? המחירים יעלו. מה עושה מע"מ אפס? לא כלום אל מול זה"

מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

פרופסור מנואל טרכטנברג, מי שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי לאחר מחאת 2011, תוקף היום (ג') בחריפות את תוכנית מע"מ 0% על דירות חדשות של שר האוצר יאיר לפיד.

"ההערכה לתכנית הזו נמצאת בתוך השם שלה", אמר טרכטנברג בכנס הנהגות הקיבוצים, לפי דיווח בגלי צה"ל. "למה זה שווה אפס? זה כל כך פשוט שלא צריך ללמוד כלכלה. יש חוסר של כ-70 אלף דירות אז מה אתם חושבים שיקרה? המחירים יעלו. מה עושה מע"מ אפס? לא כלום אל מול זה".

טרכטנברג, שקרא כמה וכמה פעמים ב-2012 להעלות מסים וטען ש"אין אפשרות אחרת", אמר היום כי הפתרון היחיד לבעיית מצוקת הדיור הוא המחסור בהיצע הדירות: "הדבר היחיד שיכול לשנות את המציאות הזאת זה בנייה ואפשר לעשות את זה. בנוסף, הוא התייחס לשמועות שהוא מתכוון להצטרף למפלגתו של כחלון ואמר: "אנחנו לא בקשר כבר שנה וחצי".

שמו של טרכטנברג הוזכר לאחרונה כמי שעשוי לרוץ לכנסת במפלגתו של משה כחלון, אולם כשנדרש היום לסוגיה זו הוא הכחיש ואמר שלא דיבר על כך עם כחלון.

בחודש שעבר הודה טרכטנברג כי הוועדה בראשה עמד ב-2011 נכשלה והעדות לכך היא מחירי מוצרי היסוד, אותם כינה "בלתי נתפסים". (לסיפור המלא)