נתניהו פנה לראשי המפלגות בניסיון לצרפם לקואליציה רחבה

בש"ס אמרו כי "יו"ר התנועה יביא את הפנייה למועצת חכמי התורה" ■ הרצוג: "אין לנו מה לחפש בממשלה בראשות נתניהו והליכוד" ■ גלאון: "חבל שמשתמשים בפיגוע הנפשע למטרות של תחמנות פוליטית צינית"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ממשלה רחבה? ראש הממשלה העביר פנייה הערב (ג') לכל ראש המפלגות היהודיות במטרה לבדוק האם יסכימו להצטרף לממשלת אחדות רחבה. יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, פנה בשעה האחרונה לכל ראשי המפלגות פרט למפלגות הערביות ושאל האם יסכימו להצטרף לקואליציה. העבודה ומרצ סירבו.

יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, העביר הערב הודעה רשמית כי העבודה תסרב להצטרף לממשלה הנוכחית. "אחדות ולכידות הן חשובות תמיד וביתר שאת בעת הזו, אבל מפלגת העבודה לא תהיה חברה בממשלה שמדיניותה לא מספקת ביטחון ותקווה לאזרחי ישראל. מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה רעיונית ושלטונית והיא צריכה להוביל את הנהגת המדינה כי חייבים לייצר פה שינוי ומהר, ואין לה מה לחפש בממשלה בראשות נתניהו והליכוד".

גם במרצ הבהירו כי אין בכוונתם להצטרף לממשלה. יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה כי "האחדות סביב הוקעת הטרור והמלחמה בטרור היא מובנה מאליה, אך היא לא יכולה להיות סיבה לתת יד לממשלה שרק שופכת דלק על המדורה וחוסמת כל דרך לשים קץ לאיבה ולאלימות.

"חבל שמשתמשים בפיגוע הנפשע למטרות של תחמנות פוליטית צינית. אם ראש הממשלה ילך לתהליך מדיני שיחייב פשרה אמיתית מרצ תעניק לו רשת ביטחון".

בש"ס אמרו בתגובה כי "הייתה פנייה אלינו. כעת לא עוסקים בזה ונותנים את כל הגיבוי לממשלה במאבקה בטרור. יו"ר התנועה יביא את הפנייה למועצת חכמי התורה".