50% מלקוחות מיזם הסיבים נטשו אחרי חודש

בעלי המניות באנלימיטד מביעים חוסר שביעות רצון ושוקלים שינוי במודל העסקי ■ אחת הבעיות - החברה אינה מציעה נתבים ללקוחות, ולכן מחברת מחשבים בבתי הלקוחות באופן ישיר לסיב האופטי שמובא אליהם - ללא נתב ל-WIFI

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
דני לאובר / צילום: תמר מצפי

מצבו של מיזם הסיבים האופטיים, אנלימיטד, המשותף לחברת החשמל ולמשקיעים פרטיים - אינו מעודד: יותר מ-50% מהלקוחות נטשו לאחר החודש שניתן להם בחינם וחזרו לבזק והוט. כך נודע ל"גלובס".

בעלי המניות באנלימיטד מביעים חוסר שביעות רצון ושוקלים שינוי במודל העסקי. אחת הבעיות שזוהו באנלימיטד היא שהחברה אינה מציעה נתבים ללקוחות, ולכן מחברת מחשבים בבתי הלקוחות באופן ישיר לסיב האופטי שמובא אליהם.

המשמעות היא שהלקוחות לא מקבלים נתבים אלחוטיים שמאפשרים wifi בביתם. התעקשות החברה לאלץ את הלקוחות לרכוש wifi באופן עצמאי, כמו גם העובדה שהמחיר עבור 100 מגה (100 שקל לפני ספק אינטרנט) אינו כולל טלפוניה או ערך מוסף אחר, יצרו תחושת אכזבה בקרב לקוחות לא מעטים.

חוסר שביעות הרצון בחברה ובקרב בעלי המניות שלה אף התעצם לנוכח העובדה שקצב הפריסה והחיבור על ידי חברת החשמל איטי מדי. החברה אינה מסתערת על השוק ומותירה את הפעילות השיווקית לספקיות האינטרנט, אולם מכיוון שאין ספקיות אינטרנט מובילות שלוקחות חלק במיזם, התוצאה השיווקית שלו די עגומה.

עד כה הצטרפו למיזם כמה מאות בלבד. לדברי גורמים המעורבים במיזם, הוא מתקדם בקצב איטי מהצפוי אולם הקצב תלוי בחברת החשמל ובעלויות הכרוכות בכך.

חברת החשמל היא בעלים של 40% מהמיזם והיא גם הקבלן הראשי בביצוע, ולכן רק היא רשאית לבצע את העבודה, ובעלות גבוהה יחסית. סמנכ"ל טכנולוגיות בסלקום לעבר, ליפא אוגמן, הובא כדי לנסות להתמודד עם בעיות הפריסה.

תגובת אנלימיטד: "אנלימיטד ממשיכה לפעול ולחבר לקוחות חדשים מדי יום, מספר הלקוחות שנוטשים אחרי החודש הראשון אינו נכון. בנושא הראוטרים אנלימיטד קשובה לצורכי הלקוחות שלה ותפעל תמיד כדי לאפשר את חוויית הגלישה המתקדמת בעולם. בחלקם של הראוטרים הקיימים בשטח אין תמיכה במהירות שמציעה אנלימיטד. החברה מחויבת לשירות ולחוויית גלישה ללא תחרות. אין להסיק מזה שהחברה תתחיל למכור מוצר זה או אחר אבל אפשר להסיק מזה שהחברה תעשה הכול כדי להמשיך לחדור לדואופול האינטרנט של בזק והוט ולשפר את מצב הצרכנים בישראל. בחברה פועלים במרץ להרחבת הפריסה כך שיותר ישראלים יהיו חלק ממנה".