דיווח: סין תפתיע שוב את השווקים ותחתוך את הריביות

לפי דיווח ב"רויטרס", בכירי הבנק המרכזי בסין שינו כיוון וכעת פתוחים יותר להורדות נוספות של הריביות ■ ביום שישי הבנק המרכזי הסיני הפתיע והודיע כי הוא חותך את הריבית המרכזית ב-0.25%, לראשונה מאז 2012

בורסה בסין / צילום: רויטרס
בורסה בסין / צילום: רויטרס

ההנהגה הסינית והבנק המרכזי במדינה מוכנים לחתוך פעם נוספת את הריביות במקביל להקלה משמעותית בהגבלות על שוק האשראי. זאת בשל החשש הגובר שהירידה החדה במחירים עלולה ליצור גל של פשיטות רגל במדינה. כך דווח היום (א') ב"רויטרס".

הדיווח, המבוסס על מקורות המעורבים בעיצוב המדיניות הכלכלית בסין, מגיע לאחר שביום שישי הבנק המרכזי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הפתיע את השווקים וחתך את שיעורי הריבית, לראשונה מאז יולי 2012, על מנת להוריד את עלויות ההלוואות ולתמוך בכלכלה. הבנק הודיע כי הוא מוריד את ריבית ההלוואה ב-40 נקודות בסיס ל-5.6%, ואת ריבית הפקדונות ב-25 נקודות בסיס ל-2.75%.

"המנהיגים שינו את הדעות שלהם", כך טען כלכלן בכיר המעורב בדיונים של בכירי ההנהגה בסין. להערכתו, הבנק המרכזי הסיני החליט לשנות את המדיניות שלו כלפי התמריצים הכלכליים וכעת פתוח יותר לגבי הורדות ריבית נוספות ולגבי האפשרות של הפחתה בדרישות ההון של הבנקים.

עם זאת, בכירים בהנהגה הסינית עדיין מתנגדים להפחתות נוספות של הריביות מפני שהם חוששים שריביות נמוכות עלולות "לתדלק" בועות חוב ונדל"ן.