תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אקזיט: סימטרון נמכרת ליצרנית מדפסות 3D ב-97 מיליון דולר

מפתחת התוכנות הישראלית נמכרת בפרמיה של 47.5% על מחיר השוק ■ את הרוכשת האמריקאית מנהל ישראלי לשעבר

מניית סימטרון הישראלית מזנקת בוול סטריט בעקבות הדיווח על מכירתה ל-3D Systems. היום דווח על מכירת סימטרון במחיר של 8.97 דולר למניה, ובסך הכול כ-97 מיליון דולר נטו במזומן - פרמיה של 47.5% על מחיר הנעילה אמש. מחיר המכירה נמוך, אגב, ממחיר השיא שרשמה מניית סימטרון מוקדם יותר השנה.

סימטרון, שבניהולו של דני הרן, מפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים, ו-3D Systems האמריקאית עוסקת בתחום מדפסות התלת-ממד ומספקת גם מוצרים ושירותים נלווים. האחרונה נסחרת בשווי של 3.9 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק.

לפי הודעת החברות, שילוב מוצרי סימטרון בפורטפוליו של 3D "תחזק את מעמדה של 3D Systems בתחום העיצוב הצומח במהירות". את החברה האמריקאית מנהל הישראלי לשעבר, אבי רייכנטל. לפני מספר חודשים היא רכשה את סימביוניקס הישראלית, שפיתחה מערכות סימולציה להכשרת רופאים ולתכנון ממוחשב של טיפולים, תמורת 120 מיליון דולר.

בין בעלי המניות הגדולים בסימטרון, שהוקמה בשנת 1982, הייתה עד לפני כשנתיים חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן. DBSI מימשה את החזקותיה ברווח, במסגרת הנפקות משניות שביצעה סימטרון בנאסד"ק - המניות (46% מסימטרון) נמכרו תמורת למעלה מ-30 מיליון דולר, 11 שנה אחרי ש-DBSI נכנסה להשקעה בחברה תמורת 4.5 מיליון דולר בלבד. השווי במכירה הנוכחית גבוה יותר, והנהנה העיקרי הוא גוף מוסדי מארה"ב - Wellington, שמחזיק ב-14.6% מהחברה באמצעות שתי קרנות שלו.

בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2014, סימטרון רשמה הכנסות של 33.9 מיליון דולר, שמשקפות צמיחה של 7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-2.9 מיליון דולר, 13.8% יותר מהתקופה המקבילה, והרווח על בסיס Non-GAAP הגיע ל-3.6 מיליון דולר, שהם 33 סנט למניה.