האישה שכבשה את הפסגות הכי גבוהות בעולם

ניבס מרוי מטפסת על ההרים המסוכנים ביותר, רק כדי להתיישב למעלה ולהסתכל על הנוף ■ דווקא הירידה, היא אומרת, מסוכנת יותר, כי "את במצב של אופוריה" ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

ניבס מרוי / צילום: באדיבות ניבס מרוי
ניבס מרוי / צילום: באדיבות ניבס מרוי

קורה שמציגים לכם מישהו ומספרים עליו שהוא 'נושם אוויר פסגות' או 'יושב על גג העולם', אבל כמה פעמים יצא לכם לפגוש מישהו שבאמת, דרך קבע, נושם אוויר פסגות ומבלה על גג העולם? ניבס מרוי (Nives Meroi) הרוויחה את התיאורים האלה ביושר. ובעבודה קשה.

מרוי, אישה צנומה למדי, בת 53, היא אחת מ-4 הנשים היחידות שטיפסו על 11 מתוך 14 הפסגות הגבוהות ביותר בעולם, יותר מ-8,000 מטר כל אחת. מדובר בטיפוס הרים אתגרי במיוחד. היא עושה דרכה לפסגות המושלגות האלה ללא כל ציוד עזר, ללא בלוני חמצן שמסייעים לנשום באוויר הדליל של הגבהים וללא מורי דרך מקומיים, נפאלים או טיבטים, שמפלסים לה את הדרך למעלה. היא עושה את זה במו-ידיה ורגליה, בכוחות הגוף והנפש. בעצמה, אבל לא לבדה. בעלה, רומנו בנט, שותף בכל מסעות הטיפוס שלה. הם מכירים מאז גיל 18, אז נפגשו בשל אהבתם המשותפת להרים.

בנעוריה התגוררה בצפון מזרח איטליה, בכפר קטן וציורי בשם פוזינה לאגי (Posina Laghi), עם נוף הררי ומוקף אגמים בקרבת הגבול עם אוסטריה. אביה עבד ברשויות המס ונהג לשבת שעות ארוכות על ספרי חשבונות ומאזנים. כנערה החלה לצאת להרפתקאות קטנות באזור. יחד עם נערים בני גילה תפסה טרמפים אל מחוץ לכפר והחלה לטפס על ההרים הסמוכים. "להורים שלי לא היה מושג כמה אני מסתכנת, ואם היו יודעים אני בטוחה שהיו מנסים לעצור את הבת ההרפתקנית".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס".