קצר וקולע

ליאור אשכנזי וגיא לואל בפסטיבל קצר בסוף השבוע בצוותא

קבצן שזוכה בפרס הראשון בלוטו, מת רגע לאחר מכן, וקבוצת אנשים שנמצאת בבית הקפה ליד מגלה את הגופה וכמובן שגם את הטופס הזוכה. משורר כושל, איש שקוף וזונה נכנסים לאוהל צבאי בלילה שלפני המלחמה הגדולה, מי מהם ישרוד את הלילה? או אולי שני אוגרים סיביריים שחיים בכלוב בפינת חדרו של ילד קטן וחולקים השקפות עולם שונות לגבי העולם במשל מודרני-קומי בסוגיית החופש.

אלה הם רק שלוש דוגמאות מתוך תשעה מחזות קצרים ומקוריים שיוצגו הערב ובסוף השבוע הקרוב במסגרת פסטיבל תיאטרון קצר, שיתקיים זו הפעם ה-17 במספר בבית צוותא בתל-אביב. את הקבצן והלוטו, כתב וביים השחקן ליאור אשכנזי, שהפעם תופס את משבצת היוצר שמאחורי הקלעים. את המשורר, האיש והזונה כתב וביים אלי חביב ומבין המשתתפים ניתן למצוא גם את השחקנית הפורצת נעמי לבוב. את משל האוגרים כתב דניאל בוצר וישתתפו בו יאיר ראופמן מתיאטרון ספר ובנימין יום טוב, בוגר תיאטרון הגוף. בין המשתתפים במחזות האחרים ניתן למצוא בין היתר שחקנים כמו גיא לואל ("פיקוח מיקוח") ושני קליין ("נתח קבצנים").

הפסטיבל, שבמשך 13 השנה הראשונות שלו נוהל על-ידי מייסדו השחקן שלום שמואלוב, ינוהל השנה אמנותית לראשונה על-ידי שחקן הבימה רותם קינן, שבחר את המחזות המשתתפים במסגרת ועדה אמנותית שכללה גם את היוצרים הצעירים - הבמאים איה קפלן, עופר עמרם ומולי שולמן. הפסטיבל נחלק לשני מקבצי הצגות - מקצרון 1 ו-3, שירוצו בארבעה מועדים כל אחד, על במות צוותא 1 (אולם לולה) וצוותא 3 (אולם חזן) בהתאמה - בחמישי בערב (20:30 ו-21:00), שישי צהריים (13:00 ו-14:00) וערב (21:00 ו-21:30) ומוצ"ש (20:30 ו-21:00).

מחירים: 90 שקל מחיר רגיל למקצרון (הנחות לסטודנטים, חיילים, תלמידים וחברי הפייסבוק של צוותא). לפרטים נוספים ולהזמנות: 03-6950156/7, ובאתר: www.tzavta.co.il/festival.