סקיילקס: פעילות סמסונג מוערכת ב-130-181 מיליון שקל

במסגרת ההסדר, הכולל חוב של כ-940 מיליון שקל, מציעה סקיילקס סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 220 מיליון שקל, פירעון של כ-420 מיליון שקל נוספים באמצעות מימוש מניות פרטנר שבהן היא מחזיקה והמרת יתרת החוב למניות סקיילקס

אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר
אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר

יבואנית מכשירי הסלולר סקיילקס, לשעבר בשליטת אילן בן דב, מנסה להתקדם עם הסדר החוב שלה. בימים האחרונים הוגשה לבימה"ש בקשה לכינוס אספות הנושים לאישור ההסדר שמוביל יעקב לוקסנבורג מחברת לפידות, בעל השליטה דה פקטו.

במסגרת ההסדר, הכולל חוב של כ-940 מיליון שקל, מציעה סקיילקס סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 220 מיליון שקל, פירעון של כ-420 מיליון שקל נוספים באמצעות מימוש מניות פרטנר שבהן היא מחזיקה והמרת יתרת החוב למניות סקיילקס. לצורך אישור ההסדר, פרסמה סקיילקס הערכת שווי של רו"ח אריה עובדיה, לפיה פעילות יבוא המכשירים של סמסונג מוערכת ב-130-181 מיליון שקל. במסמך הניח עובדיה כמה תרחישים אפשריים לעתידה העסקי, וציין כי מתווה ההסדר "מיטיב ככלל עם בעלי הסדרות בהסדר בהשוואה לחלופות אחרות שנבחנו ואינו פוגע בנושים האחרים של החברה (בעיקר רשות המסים)".

את דוחות הרבעון השלישי שפורסמו היום מלווה הערת "עסק חי". לסקיילקס גירעון של 422 מילון שקל בהון העצמי וטרם אושרה לה מסגרת אשראי, שלפי רואי החשבון "בלעדיה לא תתאפשר המשך פעילות עסקית תקינה מול סמסונג". ברבעון השלישי נחתכו מהכנסות פעילות סמסונג ב-61% ל-156 מיליון שקל.