ראש השב"כ לשעבר: "אגו-מניאק מנהיג את המדינה"

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון במתקפה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה נתניהו: "חוק הלאום אוכל ויאכל כסרטן בגוף האומה, המשך המדיניות המשיחיסטית והקיצונית בהר הבית תביא למלחמת גוג ומגוג", אמר בהפגנת שמאל בירושלים

כרמי גילון / צלם: איל יצהר
כרמי גילון / צלם: איל יצהר

אלפים הפגינו אמש (מוצ"ש) מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בירושלים במחאה על חוק הלאום מעורר המחלוקת. את ההצגה גנב ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון שתקף את מדיניותו של ראש הממשלה באופן חסר תקדים. "מדינת ישראל מובלת על ידי פירומנים ומונהגת על ידי אגו-מניאק אל חורבנה".

עוד אמר ראש השב"כ לשעבר כי "חוק הלאום אוכל ויאכל כסרטן בגוף האומה. המשך המדיניות המשיחיסטית והקיצונית בהר הבית תביא למלחמת גוג ומגוג כנגד העם היהודי כולו". דבריו נגד רה"מ וחוק הלאום התקבלו בתשואות על ידי האלפים, מרביתם נציגי מפלגת העבודה, מרצ ושלום עכשיו.

"אנחנו חייבים להיות קול של יוחנן בן זכאי שהציל גחלת יהודית אל מול מתאבדי מצדה שמוזנים כעת על ידי ביבי נתניהו ונאמניו מהימין. אם יוסי שריד אומר לי כאיש מרכז שכדי להילחם בפאשיזם צריך לשבור שמאלה אז אני שובר שמאלה", הוסיף גילון.

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) נאם גם הוא ואמר "ביבי אמרת לנו 'לא פיניתם, לא עשיתם'. ובכן, אנחנו אומרים לך היום שהתחלנו פרויקט חדש של פינוי בינוי במדינת ישראל. אנחנו נפנה אותך מבית ראש הממשלה בירושלים ונשלח אותך בקרוב לקיסריה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה: "ביבי - ברוך הבא למציאות, השנה היא לא 1938, השנה היא 2014, ישראל עצמאית כבר 67 שנים. הביקורת שמופנית כלפי מדינת ישראל היא רק כלפי מדיניות הכיבוש שלך. ואם אתה כל כך לא מרוצה מהתוכן של מגילת העצמאות, במקום לנסות לשכתב אותה עם חוקים בזויים אתה מוזמן ללכת לחפש מדינה עם עקרונות אחרים".

הדברים החריפים של נציגי האופוזיציה מגיעים דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מנסה לפשר בנושא חוק הלאום, ולהביא להצבעה נוסח מרוכך שלו השונה במהותו מההצעה של חברי הכנסת אלקין ושקד. בשיחות סגורות אמר נתניהו כי "לא חוק הלאום יפרק את הממשלה, המשילות בקואליציה מדאיגה אותי יותר".