"פטרבורג הועדף בגלל הרקע שלו בניהול מערכות בריאות"

חיים הורביץ, בנו של יו"ר ומנכ"ל טבע האגדי אלי הורביץ ז"ל, אמר בראיון ל"גלובס" כי הוא תומך במועמדותו של פרופ' יצחק פטרבורג לתפקיד יו"ר טבע ■ "יצחק פטרבורג רלוונטי במיוחד לתפקיד, משום שהוא היה המנכ"ל של שירותי בריאות כללית"

יצחק פטרבורג וחיים הורביץ / צילום: תמר מצפי
יצחק פטרבורג וחיים הורביץ / צילום: תמר מצפי

חיים הורביץ, בנו של יו"ר ומנכ"ל טבע האגדי אלי הורביץ ז"ל, אמנם פרש לאחרונה מדירקטוריון חברת טבע, אך הוא ממשיך להיות מעורב בפעילותה. הורביץ אמר ל"גלובס" כי הוא תמך במועמדותו של פרופ' יצחק פטרבורג לתפקיד יו"ר טבע, תפקיד עליו התמודדו גם הדירקטורים דן פרופר ואמיר אלשטיין. פטרבורג נבחר בשבוע שעבר, והוא ייכנס לתפקיד בתחילת 2015, במקומו של היו"ר היוצא ד"ר פיליפ פרוסט.

"כל המועמדים מנהלים של מערכות גדולות, אך יצחק פטרבורג רלוונטי במיוחד לתפקיד היו"ר של טבע, משום שהוא היה המנכ"ל של שירותי בריאות כללית, שהיא גוף משולב של חברת ביטוח בריאות ומתן שירותי בריאות בבתי חולים ובקהילה", אומר הורביץ. " היום, כל העולם עובר ממודל של הפרדה בין חברות הביטוח, בתי החולים והעבודה בקהילה, למודל מאוחד כמו הכללית, וליצחק יש כבר עשר שנים של ניסיון בזה. הוא חושב מנקודת המבט של הלקוח שלנו".

הורביץ מציין עוד כי "כיוון שבישראל מערכת הבריאות יחסית לא מבוזרת, ויש רק מעט קופות חולים, בהן הכללית היא הגדולה, הרי שבתקופתו כמנהל - הגוף הזה היה בין הגדולים מסוגו בעולם.

"בעיני, הדבר הכי חשוב שפטרבורג עשה בכללית היה להצעיד אותה למאה ה-21 מבחינת מחשוב, כאשר השירותים הדיגיטליים שבה היו בין המתקדמים בעולם בתקופתו".

הבחירה באיש מערכות בריאות לעומת איש פארמה, מאותתת על הכיוון אליו צועדת טבע - פחות דגש על הפעילות האינובטיבית והכוונה לפתח את "הקופקסון הבא", לטובת היותה של טבע קודם כל חברת תעשייה בתחום של התרופות הגנריות והחדשניות, בפורמולציות והיישומים שלהן, ופחות לחברת פארמה אינובטיבית לכל דבר.