גולף רוכשת 50% מ-TOP SHOP לפי 56 מיליון שקל

הפעילות תירכש מסקאל הולדינגס, שאיתה נחתם אמש הסכם עקרוני ■ הבוקר יוצאים חיים סקאל ומנכ"ל גולף לאנגליה כדי לקבל את אישור החברה הבינלאומית

בזמן שגוטקס מותגים (קבוצת זארה ישראל) התמהמהה עם השלמת העסקה לרכישת 50% מפעילות מותגי היוקרה של קבוצת ארקדיה הבינלאומית בישראל, קבוצת גולף הצליחה לסגור עסקה מתחת לאפה.

אמש (ב') חתמה קבוצת גולף על מזכר הבנות עם חברת סי אנד שלס של חיים סקאל, שלפיו תרכוש גולף מחצית מפעילות מותגי ארקדיה הבינלאומית בישראל, לפי שווי של 56 מיליון שקל.

סקאל מחזיק שנים רבות בזיכיון למותגי ארקדיה, וזאת באמצעות חברת סי אנד שלס שבבעלותו. פעילות זו כוללת את המותגים ואת רשתות האופנה TOP SHOP (הכוללת 9 סניפים), TOP MEN (הכוללת 3 סניפים), דורותי פרקינס (3 סניפים) ומיס סלפרידג' (3 סניפים) - בסך-הכול 18 חנויות.

לפי הערכות, מכירות המותגים TOP SHOP ו-TOP MEN עומדות על 60-70 מיליון שקל בשנה ומניבות רווח תפעולי של 18%-20%, הנחשב לרווח תפעולי גבוה בתחום באופנה.

גולף וסקאל סיכמו כי ניהול הפעילות יתבצע במשותף.

נראה כי החלטתו של סקאל לפתוח במשא-ומתן עם גולף הגיעה לאחר עיכובים ממושכים בביצוע העסקה מול גוטקס מותגים, שפגעו בפעילות המותגים בשבועות האחרונים.

הבוקר (ג') יצאו סקאל ואלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף, לאנגליה כדי לקבל את הסכמת קבוצת ארקדיה לעסקה, וזאת מתוך רצון להגיע לסגירת העסקה בלוח זמנים קצר. העסקה טעונה גם את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

לדברי מיזרוח, "המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של קבוצת גולף להתרחב ולתת מענה כולל באופנה לנשים ולגברים. לצד ההשקעה ברשתות הישראליות של הקבוצה (גולף, פולגת, אינטימה ומקס מורטי), אנו מרחיבים את פורטפוליו המותגים גם למותגים ולרשתות בינלאומיות".

כפי שנחשף ב"גלובס" בינואר האחרון, גוטקס מותגים שבבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב ניהלה משא-ומתן לרכישת מחצית מהפעילות לפי שווי של 56 מיליון שקל. אלא שלמרות שהממונה על ההגבלים העסקיים נתן את אישורו לעסקה כבר בחודש אוגוסט האחרון, גוטקס מותגים נקטה סחבת ולא השלימה את העסקה.

בסקאל הולדינגס ציפו להזרמת הון מגוטקס מותגים, שתאפשר את המשך הפעילות התקינה של הרשתות. כשהזרמת ההון לא בוצעה, החלו המותגים לסבול מירידה במכירות בשל מחסור בסחורה.

בשלב הזה גם רצתה גוטקס מותגים לשפר עמדות וביקשה לקבוע מנגנון שיבטיח להם פיצוי בכל מקרה שבו החברה לא תעמוד ביעדי המכירות. הצדדים אף סיכמו כי גוטקס מותגים תקבל פיצוי בכל שנה שבה הפעילות לא תגיע ליעדי המכירות, והפיצוי ישולם לגוטקס מהרווחים. גם סיכום זה לא הביא להשלמת העסקה.

אמש ניסתה קבוצת גוטקס מותגים לפנות לסקאל ולהציל את העסקה, אך זה כבר היה מאוחר מדי.

אם העסקה הנוכחית עם גולף תושלם, הרי שגולף וסקאל ייהנו משיפור התנאים המסחריים שהשיגה גוטקס מותגים מול קבוצת ארקדיה הבינלאומית.