קונדואיט סוגרת חטיבה ומקצצת בעובדים

קונדואיט סוגרת את חטיבת הדפדפנים כשנתיים לאחר שהחליטה להיכנס לתחום וכחלק מהרצון בזמנו לצאת מתחום סרגלי הכלים

חברת האינטרנט הישראלית קונדואיט סוגרת את חטיבת U, שפיתחה דפדפן אינטרנט שמבוסס על הקוד שמאחורי דפדפן כרום של גוגל, ומקצצת עובדים - כך נודע ל"גלובס". קונדואיט סוגרת את החטיבה כשנתיים לאחר שהחליטה להיכנס לתחום הדפדפנים וכחלק מהרצון בזמנו לצאת מתחום סרגלי הכלים, שזוהה איתה ושבנה אותה כלכלית, אל תחומים אחרים. חלק מעובדי החטיבה צפויים להיקלט בחטיבות אחרות ואחרים יעזבו.

דפדפן U הזכיר מאוד את דפדפן כרום, כשהשינוי המהותי העיקרי היה חלונית צד שהתממשקה לרשתות חברתיות והציגה עדכונים מפייסבוק ומטוויטר, לצד יכולות לשוחח עם משתמשים אחרים. החברה הסירה את הדפדפן מהאוויר ובאתר עצמו נכתב כי "לאחר שהשקענו בשנים האחרונות בפיתוח חוויה חדשה וטובה יותר לגלישה באינטרנט עבור המשתמשים שלנו, הצוות של U יתמקד באתגרים חדשים. החל מ-1 בדצמבר, דפדפן U כבר לא יהיה פעיל. למדנו הרבה הודות למשתמשים הנאמנים שלנו ונשתמש בתובנות הללו כדי לייצר מוצרים מדהימים אחרים".

גורם בקונדואיט נמנע מלהתייחס להיקף ההורדות של דפדפן U או להצלחה שלו בקרב גולשי האינטרנט מול אלטרנטיבות כמו כרום, פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר. הגורם הסביר כי בחברה מעדיפים למקד את העבודה בפעילויות ליבה אחרות ובראשן חטיבת Como, שמאפשרת לייצר אפליקציות מובייל בדרך פשוטה ומהירה יחסית. לראייה, בעוד החברה מפטרת עובדים מחטיבת U, היא מגייסת במקביל עובדים לחטיבת Como. ל"גלובס" נודע כי עתידה של חטיבה נוספת בחברה - First - המתמקדת בפיתוח מסכי נעילה לסמארטפונים עבור מותגים ומפרסמים, לוט בערפל.

מקונדואיט נמסר כי "החלטנו לסגור את חטיבת U כדי להתמקד במאה אחוז ב-Como. לצוות של חטיבת U הוצע להצטרף ל-Como וחלקם אכן עשה זאת, בעוד השאר החליטו לעזוב. לאחרונה גייסנו שמונה מהנדסים חדשים ל-Como וממשיכים לגייס עובדים נוספים".

באוקטובר לפני שנה קונדואיט החליטה לסגור חטיבה אחרת בחברה בשם Wibiya, שהתרכזה בסרגלי כלים מבוססי אתר. החטיבה נולדה בעקבות רכישת חברת Wibiya ב-45 מיליון דולר ב-2011. בעקבות הסגירה ולרגל השינויים השונים בחברה, שלושת מייסדי Wibiya עזבו במארס השנה את קונדואיט לטובת הקמת סטארט-אפ בתחום הירידה במשקל.

קונדואיט נחשבה לאחת מחברות האינטרנט הגדולות בישראל במשך שנים. בספטמבר אשתקד הודיעה על החלטתה להתפצל ולמכור את חטיבת סרגלי הכלים - מנוע ההכנסות העיקרי - לחברת פריון הציבורית, מהלך שהושלם בינואר השנה. כיום, כאמור, היא מתמקדת בעיקר בעולם המובייל, באמצעות חטיבת Como. בספטמבר השנה פורסם כי מנהל חטיבת Como, הראל טייב, עזב את החברה והוחלף על-ידי דרור ארז, הנמנה על אחד ממייסדי קונדואיט, לצד רונן שילה וגבי בילצ'יק.