התעניינות גדולה במכרז ל-303 יחידות דיור במעלות

רועי אלרום, סמנכ"ל פרויקטים בעיריית מעלות התייחס לסיור הקבלנים ואמר: "סלילתו המתוכננת של כביש 6 עד צומת כברי, התחלת העבודות על כביש עוקף נהריה ושדרוג תשתית הרכבת מנהריה הגדילו את העניין במכרז"

מעלות תרשיחא / צילום: ג'ואי כהן
מעלות תרשיחא / צילום: ג'ואי כהן

13 חברות בנייה השתתפו בסיור קבלנים שנערך השבוע במעלות לקראת סגירת מכרז לבניית 303 יחידות דיור חדשות בעיר. מדובר בהתעניינות חריגה של קבלנים ויזמים כאשר במכרזי קרקע אחרים שנערכו בעיר בשנים האחרונות הגיעו בודדים. במקביל, לראשונה ניתן גם למצוא חברות נדל"ן גדולות ובינוניות שהגיעו לסיור הקבלנים, חלקן בנו עד כה בעיקר במרכז הארץ. מדובר בין היתר בחברות כמו קרדן נדל"ן, משהב, מבני גזית צברים ייזום ופיתוח, אפרים פלינר ועוד.

במסגרת המכרז, שנדחה כבר מספר פעמים, מציעים משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל ארבעה מגרשים בשכונת גבעת אורנים עליהם ניתן לבנות בין 58 יחידות דיור במגרש הקטן ל-104 יחידות דיור במגרש הגדול. במכרז אין מחיר מינימום ועלות הפיתוח עומדת על כ-80 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. על פי התב"ע יוכלו הזוכים לבנות במקום בניינים מדורגים בני שש קומות כאשר שטח ממוצע של דירה יעמדו על 120 מ"ר. המכרז צפוי להיסגר ב-19 לינואר.

רועי אלרום, סמנכ"ל פרויקטים בעיריית מעלות התייחס לסיור הקבלנים ואמר: "סלילתו המתוכננת של כביש 6 עד צומת כברי, התחלת העבודות על כביש עוקף נהריה ושדרוג תשתית הרכבת מנהריה הגדילו את העניין במכרז".

גם שלמה בוחבוט, ראש העיר מעלות התייחס לנושא ואמר: "השקענו מחשבה רבה בתכנון גבעת האורנים והיא מהווה סנונית חשובה לתנופת הבנייה המתוכננת בעיר. לאחריה יחל פיתוח השכונות אילנות, הצופה על אגם מונפורט, מצפור סביונים ושכונת צוריאל".

נציין כי בעיריית מעלות נערכים לקראת שיווק מתוכנן של קרקע לכ-2000 יחידות דיור בשלוש השנים הקרובות, 266 מהן ב-2015 בשכונות לב סביונים ואילנות ועוד כ-1,750 יחידות דיור בשכונת צוריאל ומתחם כזיב לקראת 2018.