הבעלים של ליברפול יעניקו הלוואה של 114 מיליון ליש"ט לשיפוץ אנפילד

ביום שני יחלו העבודות להרחבת האצטדיון המיתולוגי; הסיום המשוער: קיץ 2016; לאצטדיון יתווספו 8,500 מקומות, והוא יכיל בסה"כ 53,500 צופים

אצטדיון אנפילד של ליברפול / צלם: רויטרס
אצטדיון אנפילד של ליברפול / צלם: רויטרס

אחרי שנים ארוכות של תכנונים והשהיות, שיפוץ אצטדיון אנפילד יוצא לדרך. ליברפול הודיעה כי עבודות השיפוץ של מגרשה הביתי המיתולוגי יחלו ביום שני הבא, והן צפויות להסתיים בקיץ 2016.

במסגרת הפרויקט יורחבו יציעי אנפילד ב-8,500 מקומות, ותכולתו תעמוד על 53,500. עם זאת, רק 4,250 מקומות יוקצו לטובת אוהדים "רגילים" בעוד יתר המקומות יהיו עבור תאגידים מסחריים שונים.

עלות הפרויקט מוערכת ב-114 מיליון ליש"ט, כאשר את ההלוואה למימון תעניק Fenway Sports Group, החברה האמריקאית שבראשה עומד ג'ון וו.הנרי, המשמשת כבעלי המועדון. החברה הבטיחה כי ההלוואה תינתן בריבית אפס.

כבר 15 שנה פועלים בליברפול על תוכנית לשיפוץ אנפילד - תוכנית שעברה שלושה בעלים שונים, ותוכניות מרחיקות לכת שכללו בין היתר את הריסת האצטדיון הקיים ובנייה של אצטדיון חדש במקום אחר ("פרויקט סטנלי פארק"). בסופו של דבר הוחלט על הרחבה מינורית של יציעי אנפילד.

בהודעה שהוציאה ליברפול לתקשורת נמסר, כי אחרי השיפוץ תגדיל ליברפול את הכנסותיה מסעיף "ימי משחק" (מכירת כרטיסים ומנויים, הכנסות ממכירת אוכל ושתייה באצטדיון וכו') ב-20 מיליון ליש"ט בעונה.

הגדלת ההכנסות מימי משחק היא, כאמור, המטרה המוצהרת והעיקרית של המועדון ממרסיסייד, שמפגר בפער ניכר ממועדוני הפרמיירליג הגדולים בפרמטר זה. מנצ'סטר יונייטד מכניסה מאולד טראפורד 109 מיליון ליש"ט בעונה מימי משחק, נכון לנתוני 2012/13; ארסנל מכניסה מהאמירייטס 93 מיליון ליש"ט; אפילו צ'לסי מצליחה להוציא מסטמפורד ברידג', הקטן יחסית, 71 מיליון ליש"ט בעונה מימי משחק. כהשוואה, ליברפול מכניסה מאנפילד 45 מיליון ליש"ט בלבד.

אנפילד הוקם בשנת 1884, והוא אחד האצטדיונים העתיקיפ ביותר היום בפרמיירליג (העתיק ביותר הוא סטמפורד ברידג' של צ'לסי, שנחנך ב-1877). נכון להיום, אנפילד עם 45,276 מקומות, הוא רק האצטדיון השישי בפרמיירליג מבחינת כמות הצופים שהוא מכיל.