ניסנקורן לנתניהו: די לסחבת המעכבת העלאת שכר המינימום

יו"ר ההסתדרות דורש מראש הממשלה להפעיל סמכותו ולקדם את צו ההרחבה להסכם העלאת שכר המינימום שנחתם לפני כשבועיים ■ "נושא העלאת שכר המינימום הוא בנפשנו. סכסוך העבודה הכללי במשק עדיין תלוי ועומד"

אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות
אבי ניסנקורן / צילום: דובר ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קורא לראש הממשלה ושר האוצר בנימין נתניהו להפעיל את סמכותו ולהפסיק את הסחבת המעכבת את קידום הוצאת צו הרחבה להסכם העלאת שכר המינימום שנחתם לפני כשבועיים.

למכתב צורפה חוות דעתו של השופט בדימוס, ד"ר אליהו וינוגרד, אשר קובעת כי אין כל מניעה לפעול לאלתר ליישומו המלא של ההסכם ולהוצאת צו הרחבה. למרות שההסתדרות סיכמה עם לשכת הארגונים העסקיים על העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקלים לא ניתן לחייב מעסיקים להעלות את שכר המינימום ללא צו הרחבה.

במכתב ששלח היום (ג') לנתניהו מדגיש ניסנקורן את חשיבותו של קידום צו ההרחבה עבור מאות אלפי משפחות ישראליות, החיות מתחת לקו העוני וציין כי, "בימים האחרונים, לצערי, מעכב משרד האוצר את קידום הוצאת צו ההרחבה להסכם זה. זאת למרות שאין כל מניעה לעשות זאת ואף להיפך. מדובר בצו השעה ובמהלך קריטי שעצירתו תפגע במאות אלפי עובדים המצויים כיום במעגל העוני".

עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות, כי "ההסכם בעניין שכר המינימום מגלם איזון ראוי בין הצורך ההכרחי בהעלאת שכר המינימום מתוך מטרה להוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני, ובין הצורך להתחשב במעסיקים".

במכתבו התייחס יו"ר ההסתדרות לדוח העוני שהתפרסם היום וקבע כי תחולת העוני של משפחות עם שני מפרנסים המשיכה לעלות גם ב-2013 והפערים בממדי העוני והאי שוויון בישראל לעומת מדינות ה-OECD נותרו עדיין גדולים. "דווקא ביום זה בו פורסם דוח העוני, אשר מצביע על הפערים החברתיים העמוקים בנוסף במדינת ישראל ולרבות עלייה בממדי העוני בקרב שני בני זוג עובדים, חיוני לקדם באופן מיידי ומלא את יישומו של ההסכם להעלאת שכר המינימום".

בנוסף, הזכיר ניסנקורן, כי "נושא העלאת שכר המינימום הוא בנפשנו. לא בכדי, הוכרז על כך סכסוך עבודה כללי במשק, סכסוך אשר עדיין תלוי ועומד".