אפליקציה ישראלית: רשת חברתית שתחבר ביניכם בקניון

Space Tag של ShopCloud הישראלית מאפשרת הודעות ותמונות בתוך אזורים סגורים - בקניון, במשרד או אפילו בפארק ■ שופ קלאוד מציעה גם אפליקציה בשם Inside, המאפשרת לנווט בתוך מבנים שונים

אפליקציית Space Tag של ShopCloud הישראלית, רוצה להפוך לרשת חברתית של הודעות ותמונות בתוך אזורים סגורים. ספייס טאג פונה למשתמשים הרוצים להשאיר הודעות במיקומים מסוימים בקניון, במשרד או אפילו בפארק.

הרעיון באפליקציה הוא השארת הודעות וירטואליות, המופיעות לחברי האפליקציה, כאשר הם נמצאים באזור מסוים. למשל, בעת ביקור במסעדה, המשתמש פותח את האפליקציה בסמארטפון ומסתכל בסביבה הקרובה. התוצאה היא הודעת תמונה, המופיעה כשכבה נוספת על המציאות (טכנולוגיית מציאות רבודה). הודעות יכולות לספר על מנה טובה במסעדה או על מקום טוב שכדאי לשבת בו באותו אזור.

ההודעות לא מוגבלות כרגע בזמן, והם יופיעו באופן קבוע באותה נקודה בה הם פורסמו. האפליקציה מאפשרת גם גילוי הודעות במקומות רחוקים יותר, ממיקומו הפיזי של המשתמש. כרגע מאפשרים בשופ קלאוד פרסום הודעות החשופות לכלל המשתמשים, אבל בשלב מאוחר יותר, ניתן יהיה לפרסם הודעה לחבר ספציפי, שתמחק לאחר הצפייה בה.

"הרעיון לאפליקציה הגיע בעקבות משחקים שעשינו במשרד עם הטכנולוגיה שלנו", מספר גיל דבורה, מנכ"ל החברה ל"גלובס". "היינו מציבים פוסטים וירטואליים במשרד, כאשר העובדים צפו בהם. במהלך אחד הביקורים של סיוון אברהמי (צינור לילה והאח הגדול), היא ביקשה שנעשה גם לה פוסט וירטואלי מהסוג הזה. כאן הבנו שיש לנו רעיון". אברהמי גם מופיעה בסרטון הפרסומת של המוצר, כאשר לדברי דבורה היא גם שותפה בפיתוח ובחשיפה שלו.

שופ קלאוד פועלת בתחום המעניין של ניווט בתוך מבנים, אשר חברות טכנולוגיה רבות בעולם כמו גוגל, מיקרוסופט ואפל עושות את הצעדים הראשונים שלהן בו. בניגוד לענקיות הטכנולוגיה המסתמכות על רכיבי חומרה שונים, הדורשים התקנה פיזית בתוך המבנים או בתקשורת WiFi, שופ קלאוד מציעה אפליקציה בשם Inside, המאפשרת לנווט בתוך מבנים שונים.

מאחורי ספייס טאג עומד הרעיון של מיפוי מבנים רבים על-ידי המשתמשים, באותה צורה בה פעלה ווייז בעברה. ווייז הציעה משחקים מסוג פקמן או הטבות שונות למשתמשים, כאשר הם ינהגו עם הרכב שלהם ליעדים מסוימיים. בספייס טאג לקחו את הרעיון, ובאמצעות רשת חברתית בה אנשים יצלמו תמונות, הם ייצרו עבור החברה נקודות איתור בתוך מבנים. "אנחנו עושים ביקון וירטואלי ולפי זה המצלמה מזהה את מיקום התמונה. בצורה הזו אני יכול למפות את המקום, כולל מדידת מרחקים מהתמונה", אומר דבורה.

שופ קלאוד הוקמה בשנת 2012 לאחר שהחברה חיפשה פתרון לניווט בתוך מבנים. בשופ קלאוד מועסקים 21 עובדים, כאשר החברה גייסה 2 מיליון דולר משלומי גבאי, מנכ"ל איקאה לשעבר, ג'רמי מון, עופר וייס ואיזי חכמון.