אושר הסדר הטיעון עם פזית ולד; תרצה 7 שנות מאסר

במארס השנה הוגש נגד ולד כתב האישום בגין גניבת למעלה מ-31.3 מיליון שקל מ-yes במהלך כ-14 שנות עבודתה

פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו
פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו

השופט מיכאל קרשן מבית משפט השלום בכפר סבא קיבל היום (ד') את הסדר הטיעון שהושג עם פזית ולד, מנהלת החשבונות לשעבר בחברת yes, שהורשעה בביצוע מעילת הענק בחברה בהיקף של כ-24 מיליון שקל.

לפי ההסדר, ולד תרצה מאסר בפועל של 7 שנים ותשלם קנס כספי של 7,000 שקל (שיחולק ל-10 תשלומים). השופט מתח ביקורת בגזר הדין שנתן על גובה הקנס אך החליט לבסוף לקבל את הסדר הטיעון לאור האינטרס הציבורי בהרשעה ובשל העובדה כי הקנס בסך 7,000 שקל אינו חוסם את דרכה של התביעה האזרחית שהגישה yes נגד ולד להשבת הכספים שגנבה.

במארס השנה הוגש נגד ולד כתב האישום בגין גניבת למעלה מ-31.3 מיליון שקל מ-yes במהלך כ-14 שנות עבודתה. לפי כתב האישום, ולד גנבה במשך השנים עשרות מיליוני שקלים, זייפה מאות המחאות, ביצעה עבירות על חוק איסור הלבנת הון והעלימה הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים.

במסגרת כתב האישום המתוקן שהוגש עם השגת הסדר הטיעון הורשעה ולד בגניבת 24 מיליון שקל מרמה והפרת אמונים, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמכים המזויפים בנסיבות מחמיות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ובעבירות על פי פקודת מס הכנסה.

עוה"ד אורי קינן ושרה הראל, המייצגים את ולד, מסרו: "אנו שמחים שבית המשפט כיבד עתה את ההסדר לאחר המאמצים האדירים שהשקענו במטרה להשיגו".