ויסמן מכר את כל מניותיו באלון רבוע כחול ב-7.2 מיליון שקל

מכירת המניות נעשית בעקבות הדחתו הצפויה של ויסמן מניהול קבוצת אלון, ע"י שותפו שרגא בירן

הסכסוך החריף עם שותפו, שרגא בירן, הניע את דודי ויסמן, מנכ"ל חברת אלון רבוע כחול, למכור את כל החזקותיו הפרטיות בחברה (כ-1% מההון) תמורת 7.2 מיליון שקל. המכירה, שעשויה להתפרש בשוק כצעד של אי אמון בחברה שהוא מנהל, בוצעה אתמול מחוץ לבורסה ובמחיר דומה למחיר השוק.

אלון רבוע כחול, החולשת על רשת הקמעונאות מגה, חברת רבוע נדל"ן וחברת הדלק דור אלון, נמצאת בשליטת קבוצת אלון של בירן וויסמן (המחזיקה בכ-73% ממניותיה) ונסחרת בשווי של 720 מיליון שקל. בשל ביצועיה החלשים של רשת מגה בשנים האחרונות, איבדה מניית אלון רבוע כחול 25% מערכה מאז תחילת השנה, ו-40% בשלוש השנים האחרונות.

מכירת המניות של ויסמן מגיעה בעקבות המאבק בין צמד בעלי המניות המרכזיים בקבוצת אלון, שבמסגרתו החליט בעל השליטה בירן להדיח את ויסמן מתפקיד מנכ"ל הקבוצה, עם תום חוזה ההעסקה שלו בסוף השנה הנוכחית. במקומו הוא מבקש למנות את אביגדור קפלן, לשעבר מנכ"ל ויו"ר כלל ביטוח ומנכ"ל בית החולים הדסה.

על רקע עזיבתו הצפויה של ויסמן את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ומתפקידי ניהול בחברות המוחזקות (ובראשן אלון רבוע כחול), הודיעה בימים האחרונים לימור גנות, מי שנחשבת למקורבת ל-ויסמן, על רצונה לפרוש מתפקידה כמנכ"לית משותפת באלון רבוע כחול.

הסכסוך המר שפרץ בין צמד בעלי השליטה בקבוצת אלון, צפוי להסתיים על פי ההערכות ביציאתו של אחד מהשניים מהבעלות בקבוצה, שהיא אחת מחברות ההחזקה הגדולות בישראל. בין השניים מגשר כיום עו"ד אלי זהר.

בירן הוא העשיר בין השניים, ובידיו 80% ממניות ביילסול, החברה הפרטית באמצעותה נשלטת קבוצת אלון. ויסמן, שותפו של בירן מזה עשרים שנה, מחזיק רק 20% ממניות ביילסול אך הוא נחשב לכוח היוזם והמניע של הקבוצה, והאיש שמזוהה יותר מכל אחד אחר, לטוב ולרע, עם המהלכים העסקיים שהיא קידמה בעסקי האנרגיה, הקמעונאות, התשתיות והנדל"ן, בארץ ובחו"ל.