עליבאבא בוחנת השקעות בסטארט-אפים ישראלים

נציגי החברה הסינית התארחו השבוע עם שר הכלכלה נפתלי בנט ועם שורה של סטארט-אפים ישראלים בתחום ה-eCommerce, האינטרנט והמובייל

ג'ק מא בהנפקת עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא בהנפקת עליבאבא / צילום: רויטרס

אחרי ההנפקה הגדולה בהיסטוריה, עליבאבא מגיעה לסטארט-אפ ניישן כדי לחפש את הטכנולוגיה שתאיץ קדימה את ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית. ל"גלובס" נודע כי נציגי עליבאבא הגיעו השבוע לישראל ונפגשו עם מספר סטארט-אפים בתחום ה-eCommerce, האינטרנט והמובייל.

נציגי החברה, שהנפיקה בספטמבר השנה לפי שווי של 168 מיליארד דולר ונסחרת לפי שווי של 275 מיליארד דולר, הגיעו לישראל בשבוע שעבר כאורחים של חברת הסטארט-אפ Visualead, הפועלת בשוק הסיני ומפתחת פתרון בתחום QR Code. נציגי החברה נפגשו עם מספר סטארט-אפים ישראלים. לא ברור אם מטרת המפגשים היא לבחון השקעה עתידית או שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מקומיות.

בנוסף, המשלחת מטעם עליבאבא נפגשה גם עם שר הכלכלה נפתלי בנט ובמהלך הפגישה הוא הציג בפניהם את שוק ההיי-טק המקומי. "הרחבת הקשרים המסחריים עם סין היא יעד אסטרטגי של משרד הכלכלה ומדינת ישראל. השוק הסיני הוא שוק ענק בצמיחה מהירה ובשנה האחרונה ביצענו פעולות רבות שיקלו על חברות ישראליות, כדוגמת Visualead, להיכנס לשוק הסיני", אמר בנט. "אני בטוח שעליבאבא תמצא הזדמנויות השקעה מעניינות בארץ וכי נראה עוד שיתופי פעולה רבים בינם לבין חברות ישראליות".

עליבאבא היא אחת מחברות האינטרנט החמות של התקופה האחרונה והיא זוכה לכותרות ברחבי העולם. ההנפקה הענקית והמתוקשרת שלה שמה בקדמת הבמה את המייסד ג'ק מא, שעל-פי חברת המחקר Wealth-X, הרוויח השנה יותר כסף מכל אחד אחר בעולם לאחר שהונו זינק בכ-173% לכדי 18.5 מיליארד דולר.

בשנה האחרונה ענקיות האינטרנט האסייאתיות מגלות יותר ויותר אינטרנט בסצנת הסטארט-אפים הישראלית. זה התחיל בפברואר השנה, כשחברת Rakuten היפנית רכשה ב-900 מיליון דולר את חברת אפליקציית השיחות Viber.

ההמשך היה שייך לבאידו - גוגל הסינית - שבתחילת החודש ביצעה השקעה ראשונה בישראל בהיקף של 3 מיליון דולר בחברת Pixellot, שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת הפקות וידיאו טלוויזיוניות איכותיות וזולות. באידו היא גם אחת מהמשקיעות בקרן הרביעית של כרמל ונצ'רס שהושלמה לאחרונה בהיקף של 194 מיליון דולר.

מייסד ומנכ"ל באידו, רובין לי, נפגש עם השר בנט בחודש שעבר, בין היתר כדי לקדם השקעות בישראל, כמו זו של החברה בכרמל ונצ'רס וב-Pixellot.