עוד עסקת ענק נסגרה: וייבר נמכרת תמורת 900 מיליון דולר לחברת האינטרנט היפנית Rakuten

בראקוטן הסבירו כי רכישת וויבר מצטרפת לרכישת Kobo, Wuaki.TV ו-Viki, וזאת על מנת להאיץ את האסטרטגיה להיכנס לעולמות ה-VoIP ■ האפליקציה מאפשרת שיחות אינטרנטיות בחינם, ויש לה מעל 300 מיליון משתמשים

אפליקציית השיחות וייבר נמכרת תמורת 900 מיליון דולר לחברה היפנית Rakuten, אחת מחברות שירותי האינטרנט המובילות בעולם. כך הודיעה הבוקר (ו') ראקוטן.

בראקוטן הסבירו כי רכישת וויבר מצטרפת לרכישת Kobo, Wuaki.TV ו-Viki, וזאת על מנת להאיץ את האסטרטגיה שלה להיכנס לעולמות ה-VoIP. "ראקוטן מתכוונת להפוך לחברת שירותי האינטרנט הגדולה בעולם, ורכישה זו תאפשר לחברה לחדור לשווקים חדשים", נכתב בהודעה.

וייבר רשומה בקפריסין ולא בישראל אך היא מנוהלת ע"י הישראלי טלמון מרקו ושותפיו - איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה. בנוסף החברה מפעילה מרכז פיתוח קטן בישראל המעסיק כמה עשרות עובדים. בנק ההשקעות גולדמן זאקס שימש בעסקה כיועץ פיננסי בלעדי לוויבר.

האפליקציה מאפשרת שיחות אינטרנטיות בחינם ובחודשים האחרונים הגיעה גם למחשבים האישיים במערכות הפעלה חלונות או מקינטוש. האפליקציה גם משמשת לניהול שיחות טקסט במסרים מיידים בין משתמשיה. וייבר מזהה את המכשיר בו המשתמש משוחח, כך שהודעות לא יופיעו בכל המכשירים בהם האפליקציה מותקנת.

מאגר המשתמשים של וייבר מגיע כבר ליותר מ-300 מיליון ב-193 מדינות, כאשר ניתן להוריד את האפליקציה למכשירי אייפון, אנדרואיד, ווינדוס פון, בלקברי וסימביאן.

מנכ"ל וויבר ציין כי "ראקוטן היא אחת מחברות האינטרנט החשובות בעולם. היא דומיננטית מאוד ביפן והחלה בתהליך התפשטות בינלאומי. עובדה זו מהווה הזדמנות מדהימה לוייבר להאיץ את כמות המשתמשים בשווקים קיימים וחדשים".