הכנסת תתכנס ביום ב' הקרוב לדיון מיוחד על "לוויתן" ו"תמר"

הדיון, ביוזמת ח"כ שלי יחימוביץ' ולבקשת סיעת העבודה וחברי כנסת נוספים, יהיה דיון 25 חתימות בזמן שהכנסת נמצאת בפגרת בחירות

שלי יחימוביץ' בחירות 2013 / צילום: רויטרס
שלי יחימוביץ' בחירות 2013 / צילום: רויטרס

הכנסת תתכנס ביום שני הקרוב בשעה 11:00 לדיון מיוחד בעניין הגז הטבעי בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את מונופול הגז - החלטה שעוררה סערה בכל שוק הגז המקומי ושסוקרה גם בתקשורת הזרה בהקשר של השקעות נובל אנרג'י האמריקאית בישראל.

הדיון המיוחד, ביוזמת ח"כ שלי יחימוביץ' ולבקשת סיעת העבודה וחברי כנסת נוספים, יהיה דיון 25 חתימות בזמן שהכנסת נמצאת בפגרת בחירות.

לדברי ח"כ יחימוביץ', "נוכח ההתפתחויות הדרמטיות, והמעורבות הפסולה והפתאומית של נתניהו אחרי שנתיים של שתיקה גמורה, הכנסת חייבת לקחת לידיה את המושכות. עלינו לנצל את חלון ההזדמנויות הנדיר שנוצר לטובת הציבור, ולהיות גורם דומיננטי כדי למנוע את מונופול הגז, לפקח על המחירים ולייצג נאמנה את האינטרס של הציבור הרחב.
ראוי שבשעה כזאת הכנסת תתן גיבוי מלא לממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דייויד גילה, רגולטור העושה את עבודתו נאמנה ונתון כעת למתקפות עזות רק בשל העובדה שהוא מבצע את תפקידו".

יחימוביץ' מתכוונת להודעת ראש הממשלה נתניהו מאתמול, לפיה הוא הורה לראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, לבחון את המהלך של גילה ולבצע עבודת מטה בעקבות עמדתו החדשה של הממונה על ההגבלים העסקיים שחזר בו מההסכם שהגיע עם קבוצת דלק לפיו היא תוכל להמשיך להחזיק המאגר "לוויתן". זאת, למרות שלנתניהו אין סמכות להתערב בהחלטות של רשות ההגבלים העסקיים שמכהנת כישות אוטונומית.

אתמול הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, כי גם הוועדה בראשותו תקיים ביום שני הקרוב דיון על מבנה השותפויות על מאגרי "לוויתן" ו"תמר". בדיון ישתתפו קנדל, דיויד גילה ורגולטורים נוספים.