הפיחות ברובל קיזז 18 מ' ד' משווי ההשקעה של אבגול ברוסיה

רק לפני חמישה חודשים הודיעה יצרנית הבדים על הרחבת פעילותה ברוסיה ■ בחברה ציינו כי ההשפעה אינה חלה על תוצאותיה, ולא תגרום לה אי-עמידה באמות המידה הפיננסיות

מפעל אבגול / צילום: איל יצהר
מפעל אבגול / צילום: איל יצהר

ההתפתחויות האחרונות בכלכלת רוסיה פוגעות גם ביצרנית הבדים הישראלית אבגול . החברה הודיעה היום כי הפיחות החד בשער הרובל הרוסי הקטין את שווי השקעתה בחברה הנכדה שלה Avgol Rus בהיקף של כ-18 מיליון דולר (כ-72 מיליון שקל). אבגול, הנמצאת בשליטת קרן את'מבה (Ethemba) הבריטית, נסחרת בשווי של מיליארד שקל.

עם זאת, באבגול ציינו כי ההשפעה אינה חלה על תוצאותיה הכספיות של החברה, וכי הם אינם צופים שהקיטון בשווי ההשקעה יגרום לחברה שלא לעמוד באמות המידה הפיננסיות החלות עליה.

רק לפני חמישה חודשים הודיעה יצרנית הבדים על הרחבת פעילותה ברוסיה. ביולי האחרון עדכנה אבגול, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים לשוק ההיגיינה ולתעשיית החיתולים, על הסכם הלוואה מבנק זר בהיקף של 32 מיליון דולר, למימון הקמת קו ייצור חדש ברוסיה. קו הייצור החדש של אבגול ברוסיה, השני שלה, מתוכנן להתחיל לפעול במהלך המחצית הראשונה של שנת 2015.

תקופת ההלוואה נקבעה לתשע שנים, בריבית ליבור 2.6%, שתיפרע ב-17 תשלומים חצי-שנתיים. ההלוואה הובטחה בערבות של עד 95% על-ידי תאגיד הרמס (Hermes) הגרמני, הפועל מטעם ממשלת גרמניה ומספק ביטוחי אשראי. במסגרת ההסכם קיבלה אבגול 13 מיליון דולר סמוך למועד החתימה, ושאר הסכום יתקבל בהתאם לעמידה באבני דרך. תקופת ההלוואה נקבעה לתשע שנים, בריבית ליבור 2.6%.

לאבגול נוכחות בשוקי הבדים הלא-ארוגים ברחבי העולם - בארה"ב, אירופה, ישראל ואסיה. עיקר המכירות של קווי הייצור בישראל הוא ליצוא, ואילו אבגול אמריקה, אבגול רוסיה ואבגול סין מייצרות בעיקר עבור השוק המקומי במדינות אלו, אך גם מייצאות לשווקים נוספים.