אנטרופי: לתמוך בפיצול ח"ל; מיטב-דש: קנון שווה 1.2 מיליארד ד'

בבית ההשקעות מעניקים שווי שלילי של 150 מיליון דולר להחזקה ביצרנית הרכב הסינית קורוס, ושווי של 100 מיליון דולר בלבד להחזקה בצים

חברת הייעוץ אנטרופי ממליצה לבעלי מניות החברה לישראל לתמוך בפיצול חלק מהחזקותיה לחברה בת נפרדת, העונה לשם קנון, שתירשם למסחר בבורסות ניו יורק ותל אביב, כך עולה מסקירה ששלחה אתמול אנטרופי לגופים מוסדיים הנמנים עם לקוחותיה.

ב-31 בדצמבר יתכנסו בעלי המניות של החברה לישראל, לאסיפה מיוחדת, שבה יתבקשו להצביע על הצעת הפיצול, בדרך של העברת ההחזקה בחברות איי.סי פאואר (ICP), קורוס, צים, טאואר ואיי.סי גרין (ICG) לידי קנון, אשר מניותיה יחולקו כדיבידנד בעין, ויירשמו למסחר בתל אביב ובניו יורק. בחברה לישראל יישארו רק ההחזקות בכיל (שכבר נסחרת בניו יורק) ובבזן, כאשר גם האחרונה עשויה להתפצל ממנה בעתיד.

בדוח ששלחה למוסדיים כותבת אנטרופי, כי בכל האמור לצדדים הכלכליים של העסקה, היא מיטיבה עם בעלי המניות של החברה לישראל, מאחר שהן החברה לישראל והן קנון התחייבו שלא לבצע השקעות בנכסים חדשים, שמגדילות את הסיכון. נוסף על כך צפוי הפיצול להפחית את הדיסקאונט בשווי השוק על ההחזקות הקיימות, ולהעניק יתרון מיסויי בשל התאגדותה של קנון בסינגפור. מנגד, באנטרופי מציינים כחיסרון בהיבט המשפטי את המעבר של קנון לרשות שיפוטית מחוץ לישראל, שיצמצם את כוחם של בעלי מניות המיעוט.

קנון תגיש גם דוח רבעוני

קנון, שצפויה להיות מנוהלת בידי יואב דופלט, תהיה חברה זרה שמניותיה נסחרות בארה"ב, ובשל כך תהיה מחויבת רק בפרסום דוח כספי שנתי בפורמט F20. למרות זאת, באנטרופי מדגישים, כי במסגרת מגעים שניהלה עם נציגי החברה לישראל, הסכימו האחרונים כי קנון תיטול על עצמה התחייבויות נוספות, ובראשן הגשת דוח רבעוני בפורמט מצומצם (כפי שעושה למשל טבע), ותאשר בעתיד עסקאות בעלי עניין, לפי הדין החל במדינת דלוור.

נוסף על כך הוסכם כי קנון לא תטען בישראל ובארה"ב נגד האפשרות להגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית או נגזרת כנגדה, ולא תטען בבית משפט בסינגפור נגד אכיפה של פסקי דין שניתנו בישראל או בארה"ב.

החברה לישראל נסחרה היום בורסה לפי שווי של 14.6 מיליארד שקל (3.7 מיליארד דולר). לדעת האנליסט אמיר אדר מבית ההשקעות מיטב דש, לאחר הפיצול יעמוד שוויה של החברה על 3.1 מיליארד דולר, ושל קנון על 1.2 מיליארד דולר - שווי המשקף למניית קנון מחיר יעד של 22 דולר בניו יורק.

אדר מציין כי ניסיון העבר ואופיין של החברות בפורטפוליו מחייבים נקיטת משנה זהירות בבחינת הערכת שוויה של קנון. משום כך, הוא מעדיף להעניק שווי שלילי של 150 מיליון דולר להחזקה ביצרנית הרכב הסינית קורוס (50%), ושווי של 100 מיליון דולר בלבד להחזקה (32%) בצים - מחצית משוויה בספרים. מנגד, זוכה חברת החשמלICP לשווי של 1.6 מיליארד דולר, בזכות מכפיל 9 על הרווח התפעולי-תזרימי (EBITDA) שמעניק לה אדר.

לפי החלטת סגל רשות ני"ע, לבעל השליטה עידן עופר (53.3%) עשוי להיות עניין אישי במהלך הפיצול, ולכן לאישורו נדרש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה לישראל. בנק לאומי, שמחזיק בכ-18% מהמניות, לא סווג כבעל עניין אישי בהחלטה, לאחר שנציגיו בדירקטוריון לא נטלו חלק בתהליך אישור העסקה.

המודל של האנליסט
 המודל של האנליסט