ביה"ד: משפט אב הבית נגד שרה נתניהו יידחה לאחר הבחירות

למרות שהדיון בתביעתו של מני נפתלי היה אמור להתחיל בתחילת החודש הבא, אושרה בקשת משרד ראש הממשלה לדחות את הדיון עד אחרי הבחירות ■ אב הבית זועם: אסור למדינה להירתם לשיקולים פוליטים

הדיון בתביעת אב הבית נדחה בשל חשש להשפעה על הבחירות: בית הדין האזורי לעבודה אישר היום (ב') את בקשת משרד ראש הממשלה לדחות את הדיון הראשון בתביעתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, עד לאחר הבחירות ב-17 במארס. בקשת משרדו של ראש הממשלה הועברה באמצעות הפרקליטות לבית המשפט.

ביום שישי פרסם לראשונה כתב חדשות 2, גיא פלג, כי הפרקליטות ביקשה לדחות את תחילת הדיון בתביעתו של אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, עד אחרי הבחירות בחודש מארס.

הדיון הראשון נקבע כבר מזמן ל-8 בינואר 2015, כחודשיים לפני הבחירות, אך משרד ראש הממשלה ביקש לדחות את הדיון. המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד כוכבית נצח-דולב, כתבה לבית הדין כי "בתקופה זו של בחירות, מתחייבת זהירות מוגברת שלא ייעשה שימוש בהליך המשפטי למטרות שונות, זרות להליך, ובכלל זה השפעה על מהלכים פוליטיים".

לדבריה, המניעים והאינטרסים השונים שעומדים ביסוד הפרסומים הרבים בכלי התקשרות, ובמיוחד הריאיונות האישיים של התובע, מלמדים על מהלך ברור לרתום את ההליך המשפטי לקידום אותם מניעים ואינטרסים, מעצימים את הפגיעה בהליך המשפטי ועלולים אף לפגוע פגיעה של ממש בהגנתם של הנתבעים.

מני נפתלי, שמיוצג בידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאווה פינצ'וק אלכסנדר, זעם על בקשת המדינה. השתיים כתבו לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי התובע מוחה בתוקף על התנהלות הנתבעים והעברת הבקשה לדחיית מועד הגשת התצהירים ושמיעת ההוכחות עד לאחר הבחירות מבלי לקבל תחילה את תגובתו כנדרש על-פי הדין.

"מדובר בבקשה שאינה ראויה מטעם הפרקליטות, שחובתה לייצג נאמנה את המדינה, ולא להירתם לשיקולים פוליטיים הזרים ליחסי העבודה ולמערכת המשפט", כתבו עורכות הדין. "התובע מסרב ליתן יד להעדפת שיקולים פוליטיים על שיקולים עניינים, וחוזר ומבהיר כי מדובר במערכת העסקה פוגענית, שאין בינה ובין פוליטיקה ולא כלום".