שבץ נא: הטרנד המשובץ כובש החורף את המלתחה הנשית

השיגעון המשובץ, שתקף העונה את מסלולי האופנה של אירופה, שולט החורף גם אצלנו

במונחים אופנתיים, קשה לחשוב על הדפס אחר שמעורר כל-כך הרבה אסוציאציות והשראות. היפה במשבצות שהן לעד יישארו רלוונטיות - מאז זמנם של השבטים הסקוטים הקדומים, דרך המשבצות הבריטיות השמרניות ועד הפאנק שאימץ אותן בחום, או נגני סיאטל שהעדיפו את המראה המשובץ, הפתוח והמרושל.

דוגמאות הבד המשובצות הן לא רק פרט אסתטי אלא אלמנט מהותי בבגד, שמשפיע גם על דמותו של הלובש. בין אם מדובר במראה זרוק או לבוש - פריטים משובצים משדרים נונשלנטיות ומסמנים את המגמה הדומיננטית ביותר של השיגעון המשובץ הקלאסי-מודרני. את הליטוש הסופי כמעט לכל קולקציה, מעניקות המשבצות הקלאסיות בדמות מכנסיים, ז'קטים וחצאיות - בגזרתם הנוסטלגית ובמגוון שופע של וריאציות. המגמה המשובצת שולטת העונה גם עם קולקציות השואבות השראה מהמראה הבריטי וגם קו הנשים המשובץ של העונה, כולל מגוון אינסופי של גדלים, צבעים ואריגים ומאופיין בעיקר במראה מחוספס ואורבני, כך שהבשורה האופנתית המשובצת יוצאת מהמשרד אל הרחוב, בסגנון הגראנג' הזוהר, בהשראת עולם המוזיקה והעיר הגדולה.

את הלך הרוח הרשמי מאזנים סריגים, ז'קטים מחויטים ומעילי צמר ארוכים, באיפוק אלגנטי של קשת צבעים חורפית בדגש על השילוב הקלאסי אדום, שחור, לבן, לצד חום, אפור, שמנת והעונה גם הרבה כחול - כיאה לצבע הטרנדי של החורף הזה.

כדאי לזכור:

■ נשים גבוהות יעדיפו משבצות גדולות יותר בצבעוניות דומיננטית. לנשים נמוכות מומלץ לאמץ משבצות צפופות וקטנות.

■ ההבדלים הם רבים גם בין נשים מלאות לרזות, אבל המפתח להתאמה המדויקת הוא פרופורציה נכונה בין גודל המשבצות לגודל הגוף.

■ אפשר לשמור על טונים משובצים נמוכים, על-ידי שימוש בפריטי לבוש נלווים - כמו חגורות, כובעים, נעליים, צעיפים, תיקים ואפילו שעונים.