מניית החברה לישראל מזנקת 4% בעקבות תיקון טעות

בעוד שבדוח המקורי שפרסמה החברה לישראל ב-30 בספטמבר נכתב כי היקף החוב של איי.סי פאואר הינו 1.575 מיליארד דולר, החוב האמיתי הוא 1.199 מיליארד דולר

מניית החברה לישראל מזנקת היום (ה') בבורסה לאחר שדיווחה הלילה על תיקון טעות בחישוב השווי של איי.סי פאואר שבשליטתה, לקראת פיצול החזקות החברה לישראל.

בעוד שבדוח המקורי שפרסמה החברה לישראל ב-30 בספטמבר נכתב כי היקף החוב של איי.סי פאואר הינו 1.575 מיליארד דולר, החוב האמיתי הוא 1.199 מיליארד דולר. מדובר בשגיאה של 376 מיליון דולר.

החברה מדגישה היום בדיווח לבורסה כי "טעות הסופר אינה משפיעה על דוח רווח והפסד, על סך הרווחים הראויים לחלוקה, על מאזן החברה, על תזרים המזומנים או על ההון העצמי של החברה".

אמש, זמן קצר לפני פרסום התיקון האמור, אישרו בעלי המניות של החברה לישראל את מהלך פיצול החברה. במסגרת פיצול ההחזקות תעביר החברה לישראל לחברה חדשה בשם קנון (Kenon Holdings) את החזקותיה ביצרנית השבבים טאואר, בחברת תחנות הכוח ICP, בחברת הספנות צים, בזרוע השקעות הקלינטק ICG ובמיזם הרכב הסיני קורוס. בנוסף, החברה תשקיע 100 מיליון דולר בהונה של קנון בתמורה להקצאת מניות, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של עד 200 מיליון דולר.

על פי תוכנית הפיצול, קנון (המאוגדת בסינגפור) צפויה להיות חברה דואלית - כאשר מניותיה יירשמו למסחר בבורסה בניו יורק (שם נרשמה למסחר בשבועות האחרונים גם מניית יצרנית הדשנים כיל - החזקתה המרכזית של החברה לישראל), ובמקביל ייסחרו גם בבורסה בת"א. זאת, בניגוד לפרסומים עד כה לפיהם תיסחר קנון בבורסה זרה בלבד. מניות קנון יחולקו כדיבידנד בעין לבעלי מניות החברה לישראל, בראשות בעל השליטה עידן עופר.