זה שוב קורה: אל-על דוחה 4 טיסות בשל עיצומי העובדים

חברת התעופה דוחה 4 טיסות שהיו אמורות להמריא היום לניוארק, לונדון, קייב ובודפשט ■ הסיבה על-פי הנהלת אל-על: עיצומים של אנשי צוות אוויר; ועל-פי הטייסים: מחסור חמור באנשי צוות אוויר

מטוס אל על / צלם: איל יצהר
מטוס אל על / צלם: איל יצהר

חברת התעופה אל-על דוחה 4 טיסות שהיו אמורות להמריא היום (א') לניוארק, לונדון, קייב ובודפשט. הסיבה על-פי הנהלת אל-על: עיצומים של אנשי צוות אוויר; ועל-פי הטייסים: מחסור חמור באנשי צוות אוויר.

טיסה 027 לניוארק, שהייתה אמורה להמריא הלילה בחצות וחצי, נדחתה לשעה 5:20 מחר (ב') בבוקר; טיסה 317 ללונדון, שהייתה אמורה להמריא היום בשעה 17:15, יצאה באיחור של שעתיים; גם הטיסות לבודפשט ולקייב, שתוכננו להמריא בשעות הערב, נדחו למחר: הטיסה לבודפשט נדחתה לשעה 5:20 בבוקר, והטיסה לקייב צפויה להמריא בשעה 9:10 בבוקר.

מהנהלת אל-על נמסר הערב כי בתקופה האחרונה נאלצת החברה להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבת המטוסים, עקב אי-זמינות מכוונת של טייסים וחוסר נכונות מצדם לבצע טיסות מסוימות.

"בשל הפגיעה בלקוחות החברה כתוצאה משיבושי לוחות הזמנים וביטולי הטיסות, פנתה הנהלת החברה היום לבית הדין האזורי לעבודה, על מנת שיורה לטייסים לחדול משיבושי הטיסות ולשוב מיד לעבודה סדירה", נמסר מהנהלת אל-על. "מתוך דאגה ללקוחות החברה וללוח הזמנים הסדיר של החברה, מבקשת אל-על מבית הדין להורות להסתדרות ולנציגות העובדים לוודא קיום 'שקט תעשייתי' ולאסור שיבושי עבודה או עיצומים כלשהם".

עוד נמסר מאל-על כי "עד היום הצליחה הנהלת אל-על למנוע פגיעה משמעותית בלקוחות החברה על-ידי שינויים של הרגע האחרון בהצבת המטוסים והצוותים, ואולם כל שינוי כזה הסב לחברה נזקים כספיים וגרם לנוסעים לעוגמת-נפש. אל-על מתנצלת על הפגיעה בלקוחותיה ועושה ככל שביכולתה למצוא פתרונות חלופיים לנוסעים".

ואילו הקברניט ניר צוק, יו"ר ועד טייסי אל-על, מסר הערב כי מחסור חמור ומטריד של טייסים ובעיקר של קצינים ראשונים מלווה את אל-על כבר מספר חודשים. "כמות הטיסות הלא מאוישות גדולה, ללא ניסיון למצוא פתרון ראוי מצד ההנהלה. טייסי אל-על ימשיכו לבצע את כל הטיסות הרשומות להם בבטיחות מרבית ואף מעבר לכך".

לדבריו, "הנהלת אל-על מנסה לפתור את מצוקת האיוש דרך בתי הדין ובאיומים משמעתיים, במקום לטפל במחסור וביחסי העבודה המתדרדרים. מתסכל מאוד לשמוע שוב ושוב שהנהלת החברה מאשימה את הנושאים בנטל בעיצומים, בשעה שהמחסור נובע מתכנון לקוי וממחסור חמור בכוח-אדם".