יצחק תשובה נפגש עם רה"מ נתניהו 7 פעמים ב-3 שנים

גל"צ: תשובה פקד את משרד רה"מ 10 פעמים בשנים האחרונות ■ בתקופה זו עברו בממשלה ובכנסת המלצות ועדת ששינסקי, ועדת יצוא הגז הטבעי, מסקנות ועדת הריכוזיות וכמובן גם ההחלטה על פירוק מונופול הגז של דיויד גילה

יצחק תשובה / צלם: בלומברג
יצחק תשובה / צלם: בלומברג

יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק ומי שמחזיק במונופול על מאגרי הגז לחופי ישראל, הגיע לפגישות במשרד ראש הממשלה 10 פעמים מ-2011 - כך דווח בגל"צ.

שבע פגישות של תשובה היו עם נתניהו עצמו, כשבאחת מהן נכח גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, ופגישה נוספת הייתה בפורום נרחב יותר של אנשי עסקים רבים לקראת נסיעתו של ראש הממשלה לוועידה הכלכלית בדאבוס.

בנוסף, שתי פגישות היו לתשובה עם מנכ"ל המשרד לשעבר, אייל גבאי, ופגישה נוספת עם המועצה הלאומית לכלכלה, שעל העומד בראשה - יוג'ין קנדל - הטיל נתניהו לבדוק את פירוק מונופול הגז, בו שותף תשובה. הפגישה האחרונה בין השניים הייתה באפריל השנה.

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה לגבי השאלה האם נערכו פגישות בזמן הזה עם פעילים חברתיים, אנשי אקדמיה או גורמים מהציבור לגביי סוגיות הנוגעות לתשובה ודלק.

בתקופה הזו עברו בממשלה ובכנסת לא מעט החלטות של ממשלת ישראל שישפיעו על עסקיו של תשובה - ועדת ששינסקי להעלאת שיעור הכנסות המדינה מתגליות גז ונפט, הוועדה שדנה בנושא יצוא הגז הטבעי, מסקנות ועדת הריכוזיות וכמובן גם ההחלטה האחרונה על פירוק מונופול הגז שקיבל הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה.

במשרד ראש הממשלה מסרו לגל"צ כי "חלק מהפגישות היו בפורום נרחב יותר ולא פגישות אישיות". עם זאת, נתונים אלו מתייחסים רק על פגישות במשרד הרשמי, ולא במעונו של ראש הממשלה - שם יש תיעוד על פגישה אחת לפחות לפני כשלוש שנים.