רכבת ישראל עברה לרווח; גידול של 8% במספר הנוסעים

לקראת הנפקת האג"ח הקרבה בחברה, רכבת ישראל מצביעה על ביצועים מרשימים: בחודש דצמבר 2014 בוצעו כ-4.7 מיליון נסיעות ברכבת - מספר הנסיעות החודשי הגבוה ביותר שנרשם אי-פעם בתולדות החברה

רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל / צילום: רכבת ישראל

רכבת ישראל סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2014 ברווח מפעילות שוטפת של 143.8 מיליון שקל, כך עולה מדוחות החברה לרבעון השלישי. זוהי הפעם הראשונה מאז הקמת החברה בשנת 2003 שהחברה רווחית. בתקופה זו בוצעו מעל 35 מיליון נסיעות - גידול של כ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לקראת הנפקת האג"ח הקרבה בחברה, רכבת ישראל מצביעה על ביצועים מרשימים: בחודש דצמבר 2014 בוצעו כ-4.7 מיליון נסיעות ברכבת - מספר הנסיעות החודשי הגבוה ביותר שנרשם אי-פעם בתולדות החברה. עוד עולה כי הכנסות החברה מהפעלת רכבות הנוסעים ברבעון השלישי עמד על סך של 522 מיליון שקל - מדובר בגידול של 43 מיליון שקל לעומת אותה התקופה אשתקד.

כמו כן, חל גידול בהכנסות מהפעלת רכבות המטענים. ברבעון השלישי עמדו הכנסות אלו על סך של 129 מיליוני שקל - גידול של 23 מיליון שקל מהתקופה המקבילה אשתקד.

לפני מספר ימים הגישה חברת רכבת ישראל לרשות לניירות הערך טיוטת תשקיף לצורך הנפקת אג"ח בסכום של 1 מיליארד שקל במהלך 2015. בהתאם להחלטת הממשלה, יונפקו בשנתיים הקרובות אגרות חוב בסך של עד 2 מיליארד שקל לטובת השקעה בפיתוח תשתיות הרכבת, זאת כחלק מתקציב הפיתוח העומד על כ-30 מיליארד שקל עד שנת 2020.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, ציין כי "חשיבה עסקית, תשומת לב ניהולית, התייעלות, והשקעה משמעותית בשירות, מביאים לעלייה בכמות הנוסעים והמטענים, ולהגדלת הרווחים. כחברה המחויבת לציבור הנוסעים, רכבת ישראל תשקיע את הרווחים בהמשך שיפור השירות ללקוחותיה".