תערוכת CES: מסכי טלוויזיות קעורים עם רזולוציות גבוהות

מאיכות תמונה חדה במיוחד, דרך מערכת הפעלה סגורה שכל יצרנית מפתחת עבור המוצרים שלה בלבד ■ "גלובס" מספק הצצה להכרזות המעניינות שנפגוש בחנויות בעתיד הקרוב

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, CES, תיפתח הערב (ג') בלאס וגאס. לא לשווא מתפארת התערוכה בתואר "הגדולה בעולם", שכן היא מארחת יותר מ-150 אלף משתתפים מכ-140 מדינות, ומציגה מוצרים של יותר מ-1,000 חברות - החל מקטנות ועד הגדולות בעולם.

בקטגוריות הבולטות - טלוויזיות וסמארטפונים - לא נחשפו עדיין בשורות חדשות לחלוטין, אבל נראה שטכנולוגיות שהיו לפני שנה רק בצעדים הראשונים שלהן בשוק, הפכו לבשלות יותר ומוצגות עכשיו בדגמים רבים יותר. כך למשל המסכים הקעורים של הסמארטפונים והטלוויזיות, פאבלטים (שילוב בין סמארטפון לטאבלט) מתקדמים וטכנולוגיות רזולוציה מתקדמות בענף הטלוויזיות.

הכותב אורח חברת LG בתערוכה

טלוויזיות: מערכות הפעלה כמו בסמראטפון

בכל שנה, תערוכת CES היא שדה הקרב של יצרניות הטלוויזיות. החברות הגדולות בעולם חושפות את המוצרים הכי דקיקים, קעורים ואיכותיים שלהן. השנה אפשר לראות שעולם מסכי הטלוויזיה החכמים הולך לכיוון הסמארטפונים - מלחמה על מערכת ההפעלה שתשלוט במסך הגדול בסלון הביתי.

אם בענף הסמארטפונים אנחנו רואים שלוש מערכות הפעלה: אנדרואיד של גוגל, iOS של אפל וווינדוס פון של מיקרוסופט, הרי שעכשיו מתרחש דבר דומה בטלוויזיות - כשהיצרניות הגדולות כמו סמסונג וסוני מציגות מערכות הפעולה ייעודיות וייחודיות. עודף מערכות ההפעלה הולך להשפיע על הצרכן, כאשר מפתחים יפתחו בסוף אפליקציות רק לפלטפורמות המועדפות עליהן וכנראה לא לשלושתן. מה בקנה?

סמסונג הודיעה בלאס וגאס שכל הטלוויזיות החכמות שלה יגיעו עם מערכת ההפעלה שלה טייזן, אותה כבר הטמיעה בסמארטפונים בודדים ובשעון החכם שלה Gear S.

LG הודיעה שמערכת ההפעלה WebOS תשודרג השנה לגרסה 2.0 וגם עם היא תגיע בכל הטלוויזיות החכמות של החברה, וסוני החליטה להטמיע בכל הטלוויזיות את המערכת של גוגל - אנדרואיד טי.וי.

בתערוכה הציגו יצרניות הטלוויזיה גם רזולוציות מסך חדשות וגבוהות יותר, שאמורות להפוך למיושנות טכנולוגיות חדשות, אפילו כאלה שטרם הגיעו לבית של הצרכן.

ב-LG הכריזו על Quantum Dot ובסמסונג על SUHD - שתיהן טכנולוגיות המשפרות את החדות, הניגודיות, קשת הצבעים והתאורה במסכי הטלוויזיה, שתיהן מציגות תמונות מדהימות ומרהיבות, אבל שתיהן פשוט לא רלוונטיות לצרכנים, שעדיין במקרה הטוב מקבלים את התכנים שלהם ב-Full HD.

סמסונג J9500 - רזולוציית K4 ומערכת הפעלה טייזן

את טכנולוגיית SUHD של סמסונג הצרכנים יוכלו למצוא במספר דגמים, כאשר דגם הדגל הוא J9500 , המגיע בתצורה קעורה, כולל את מערכת ההפעלה טייזן וגם את טכנולוגיית SUHD המבוססת על רזולוציית 4K (רזולוציה פי 4 מ-Full HD). התוצאה היא מסך עם תאורה אחורית חזקה יותר, ניגודיות גבוהה יותר וצבעים חיים יותר, כך שהם נראים אמיתיים יותר.

LG דגם EG9900 - קוואנטום דוט וטכנולוגיית OLED

קוואנטום דוט מגיעה במספר מסכים של LG, כאשר אחד המעניינים שבהם הוא EG9900, הכולל גם טכנולוגיית OLED. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת למסכים להיות דקים יותר ועם רמת צבע שחור מוחלט. המסך יודע להפוך מתצורה שטוחה לקעורה באופן אוטומטי.