ויינשטיין מזמן את ח"כ זועבי לשימוע לפני הגשת כתב אישום

וינשטיין שוקל להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור ■ הרקע לעניין: הסתה לכאורה נגד שוטרים ערבים

חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור
חנין זועבי / צלם: אוריה תדמור

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור. כך הודיעה היום (ג') פרקליטות מחוז הצפון לבאי כוחה של זועבי.

החלטה זו התקבלה לאחר קבלת המלצת הפרקליטות, ולאחר שויינשטיין קיים מספר דיונים בעניין בהשתתפות פרקליט המדינה, וכן בהשתתפות אנשי המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז צפון.

הרקע לעניין הוא דיון בבית משפט השלום בנצרת בחודש יולי בו על פי החשד העליבה ח"כ זועבי שוטרים ממוצא ערבי שהיו במקום מתוקף עבודתם. על פי החשד היא הסיתה לאלימות נגדם ונגד שוטרים ממוצא ערבי באופן כללי.

הדיון המדובר התקיים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים, וכללו עימותים עם המשטרה. בדיונים אלה יצגו את המדינה שני חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהינם עובדי ציבור, ושימשו כטועני מעצרים באותו היום.

על פי החשד, באחת ההפסקות בדיונים, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. לטענת משרד המשפטים, לאחר שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטרים, היא הרימה את קולה, אמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום, וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים.

בין היתר, צעקה זועבי את הדברים הבאים: "צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו, בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה"