ASRR זכתה עם שותף במכרז למלון בניו יורק ב-205 מ' ד'

את הרכישה תבצע ASRR באמצעות חברת קרוסבי (Crosby 9), שבה היא מחזיקה 50%, והשותף שלה בעסקה יהיה איש העסקים האמריקאי ג'רארד גז

חברת הנדל"ן ASRR (איי.אס.אר.אר) שבשליטת אלכס ספיר ורותם רוזן עדכנה על זכייתה, יחד עם שותף, במכרז לרכישת בית מלון בניו יורק תמורת 205 מיליון דולר.

את הרכישה תבצע ASRR באמצעות חברת קרוסבי (Crosby 9), שבה היא מחזיקה 50%, והשותף שלה בעסקה יהיה איש העסקים האמריקאי ג'רארד גז.

מכרז זה התקיים בהתאם להחלטת ביהמ"ש בניו יורק על מתן צו כינוס נכסים למלון, לאחר שבעליו הקודמים לא עמד בתשלומי המשכנתה. מהליך המכירה הפומבית עולה כי גובה חובותיו לבנק עמדו על כ-260 מיליון דולר.

עד כה שילמה קרוסבי מקדמות של 15 מיליון דולר, והיא מעריכה כי לסכום העסקה יתווספו כ-10 מיליון דולר לתשלומי מיסוי, עלויות רכישה ומימון. מועד הרכישה צפוי להיות עד 60 ימים ממועד המכירה הפומבית, אז יתבצע גם התשלום על יתר הסכום. ב-ASRR מוסיפים, כי קרוסבי קיבלה אינדיקציה מבנק להעמדת מימון של 180 מיליון דולר עבור העסקה.

המלון הנרכש, שנפתח ב-2011, ממוקם בין הרחובות קרוסבי ולאפייט במנהטן, אשר ברובע סוהו, ומכיל כ-260 חדרים. לפי הנתונים שהציגה ASRR, הכנסות המלון ב-2013 גדלו ב-17% לכ-41 מיליון דולר, והרווח התפעולי הנקי (NOI) שלו קפץ ב-34% לכ-12 מיליון דולר.

כניסתה של ASRR לעסקה התאפשרה בעקבות אופציה שהעניקו לה בעלי השליטה, ספיר ורוזן, להעברת זכויותיהם בעסקה.

בעקבות מימוש האופציה, בדוחות הרבעון השלישי של 2014 הציגה ASRR עלייה של כ-27 מיליון שקל בהון העצמי, שהגיע לכ-85 מיליון שקל.

על רקע הכוונה להיכנס לעסקה, במהלך חודש אוגוסט 2014 גייסה ASRR כ-70 מיליון שקל בהנפקת מניות ואג"ח.

השליטה ב-ASRR (לשעבר אי.ג'י.אר.אי) נרכשה על-ידי ספיר ורוזן במאי האחרון, תמורת כ-20 מיליון שקל, מידי שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק) ומשפחת ויל. בשנה האחרונה מניית החברה הכפילה את ערכה, והיא משקפת כיום לחברה שווי של כ-60 מיליון שקל. לאחר הרכישה הסבירו הרוכשים כי החברה תפעל לפתח את עסקיה בארה"ב, ותסתייע בידע, בניסיון ובקשרים של ספיר ורוזן, ושל החברה שלהם ספיר אורגניזיישן, כדי להפוך אותה לחברת נדל"ן משמעותית בשוק האמריקאי.

ללא העסקה הנוכחית, בסך הכול מחזיקה היום ASRR בזכויות ב-13 נכסים מניבים בארה"ב, בגרמניה ובישראל.