"מלחמות העולם"

אל תחמיצו את אחת הסדרות ההיסטוריות המושקעות שנראו כאן

"מלחמות העולם", ימים א'-ו' 22:10, ערוץ ההיסטוריה

אם יש לכם תוכניות אפילו לאחד מערבי השבוע הקרוב, עשו לעצמכם טובה וכוונו לפחות את מכשירי ההקלטה, אחרת אתם עומדים להחמיץ את אחת הסדרות ההיסטוריות המושקעות שנראו כאן לאחרונה.

גם מי שחושב שהדבר הטוב ביותר שאירע ב-2015 עולת הימים הוא סיומה של שנת 2014 שהביא איתו את קץ הפסטיבל המתמשך לציון 100 שנה למלחמת העולם הראשונה, ישמח לגלות את ההפקה הזו, שארית לאותו פסטיבל, אבל מזווית ראייה מעניינת.

הסדרה בוחנת את גיבוריה הטובים והרעים של מלחמת העולם השנייה דרך הפריזמה של חוויותיהם ממלחמת העולם הראשונה. כולנו יודעים למשל שחוזה ורסאי המשפיל שסיים את מלחמת העולם הראשונה היה הטריגר לזעם הגרמני שהתפרץ במלחמת העולם השנייה, אבל מה בחוויות המלחמה הראשונה עיצב את דפוסי החשיבה של החייל הזוטר אדולף היטלר שהפך אותו למחולל המלחמה העולמית השנייה?

לצד התחקות אחר הביוגרפיה של כל אחד מהמנהיגים, מביאה הסדרה גם ראיונות עם אישים בני-זמננו, וביחד נוצר פסיפס מעניין של סיבות ותוצאות. אילו רק היה בכל זה די כדי להסביר באמת את הסיבות למלחמה.

בטעם של פעם

מכבי חיפה - מכבי תל-אביב, יום א' 21:00, ערוץ 1

עונת הכדורגל מתקרבת למחציתה, מה שאומר שמעתה מתלווה איזה מתח קל שלא היה קיים בפתיחת העונה לכל משחק, בלי קשר לרמתו.

העימות של הערב מסקרן: המפסידה הגדולה של העונה הזאת (אם כי ביציעים היא כבר ניצחה, לא דבר של מה בכך), מכבי חיפה, יכולה להציל ממנה בעיקר את כבודה הרמוס.

מצד שני, האורחים הצהובים ממכבי תל-אביב עלולים לאבד הרבה יותר: את תואר האליפות שבו הם מחזיקים בשנתיים האחרונות.

הוסיפו לכך עשרות שנים של יריבות היסטורית, וקיבלתם משחק שפשוט לא יכול להיות רע או משעמם: הן אפילו תיקו-אפס משמים עלול להיות חבלה רצינית (אם כי בשלב זה, חבלה בלבד), לסיכויי האליפות השלישית של הצהובים.

בעמדת הטלוויזיה ימשיכו עמיחי שפיגלר והפרשן מוטי איווניר להציע חוויית שידור חדשה ומרעננת, עם שרון פרי החביבה להפליא כמעין מנחה ועם קצת יותר מדי פרשנים מיותרים במחצית ובסיום המשחק.