עקב קמפיין הרשות להגנת הצרכן: אלפי פניות נגד בתי עסק

מאז שעלה הקמפיין לאוויר התקבלו יותר מ-2,000 תלונות ברשות להגנת הצרכן נגד עסקים בטענה להפרות חוק - פי שישה ממספר התלונות שמתקבלות ברשות בימים רגילים

בתחילת ינואר 2015 יצאה הרשות להגנת הצרכן בקמפיין לרגל כניסת תיקון לחוק הגנת הצרכן שיאפשר לה להטיל קנסות של עד 45,000 שקל לעסקים המפרים את החוק.

מאז שעלה הקמפיין לאוויר התקבלו יותר מ-2,000 תלונות ברשות להגנת הצרכן נגד עסקים בטענה להפרות החוק - פי שישה ממספר התלונות שמתקבלות ברשות בימים רגילים.

הצרכנים מלינים על הפרות שונות: אי-הצגת מחיר מוצרים בחנויות, זמן המתנה ארוך מ-3 דקות בחברות תקשורת, קשיים בביטול עסקה, הטעיה בפרסומים ועוד.

יש לציין כי רק על בתי עסק שהפרו את החוק אחרי 1 בינואר ניתן יהיה להטיל קנס, כאשר במקרים שקרו לפני כן - רשאי הצרכן לתבוע את בית העסק ולקבל פיצוי.

ברשות מדגישים כי התלונות נבדקות, גם כשמדובר בבית עסק קטן או ברשת ארצית, כאשר מטבע הדברים להפרת החוק בידי רשתות תהיה שימת לב מוגברת בשל הפגיעה בציבור צרכנים גדול יותר. עוד מדגישים ברשות כי במקרים שבהם לא ניתן להטיל קנס, מופנים הצרכנים לאיגודי הצרכנות.

הקמפיין הציני עורר לא רק את הצרכנים: באחד התשדירים נראית סוכנת נסיעות המבטיחה הבטחות-שווא ללקוחות. הסרטון הזה עורר כצפוי את התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, ששיגרה מכתב לעו"ד תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן, ובו טענות כי הקמפיין בוטה ומכפיש את הענף ואף גובל בלשון הרע.

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", תנועת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי) פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה למנוע את שידור הקמפיין, בטענה כי תזמון העלאתו בתקופה שלפני בחירות מהווה תעמולה אסורה.

ברשות להגנת הצרכן מדגישים בתגובה כי מדובר בקמפיין שכל מטרתו להמחיש את סוג ההפרות שהרשות תטפל בהן במסגרת האכיפה החדשה, ואין בקמפיין כל כוונה לפגוע במגזר עסקי מסוים.