דיווח: בנק ההשקעות ג'פריס יחלץ את חברת FXCM

עפ"י דיווח ב-CNBC, גם חברת Leucadia הביעה עניין בחילוץ ברוקר המט"ח הגדול בארה"ב ■ FXCM נפגעה קשות מהסערה עקב החלטת הבנק המרכזי בשווייץ ■ המסחר במניות FXCM, ג'פריס ו-Leucadia הוקפא בוול סטריט

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

בנק ההשקעות ג'פריס (Jefferies) הביע עניין בעסקה שתביא לחילוץ ברוקר המט"ח FXCM שנקלע לקשיים בעקבות הסערה שיצר הבנק המרכזי של שווייץ אתמול, כאשר החליט להסיר את התקרה בפרנק השווייצרי - כך על-פי דיווח שפורסם הערב (ו')ב"רויטרס".

על-פי דיווח אחר ב-CNBC, חברת ההשקעות Leucadia מתכננת להזרים ל-FXCM כ-300 מיליון דולר. בעקבות הדיווח גם המסחר במניית Leucadia הוקפא בוול סטריט.

FXCM, הברוקר הקמעונאי הגדול ביותר באסיה ובארה"ב, נקלע לעין הסערה והודיע כי הפסדים של כ-250 מיליון דולר שנוצרו ללקוחותיו מאיימים על ההון של החברה. מניית החברה קרסה בכ-90% במסחר המוקדם אך כעת המסחר במניה הושעה בוול סטריט ועדיין לא חודש. המסחר במניית ג'פריס הושעה גם כן. [לסיפור המלא]

הדרמה בשוק המט"ח החלה ביום חמישי, כאשר הבנק המרכזי בשווייץ הודיע כי הוא עוצר את מדיניות התקרה לפרנק השווייצרי. לפי הערכות, הבנק נקט בצעד הדרמטי ברקע לספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי יכריז בשבוע הבא על תוכנית אגרסיבית להקלה כמותית. במקרה שכזה, הבנק המרכזי בשווייץ לא יוכל להגן עוד על המטבע המקומי.

הצעד של הבנק המרכזי בשווייץ הוביל לזינוק של 40% בפרנק השווייצרי מול הדולר והאירו ופגע קשות בברוקרים מובילים בשוק המט"ח אך גם בבתי ההשקעות באירופה וארה"ב.

לפי דיווחים שונים, סיטיגרופ הפסיד כ-150 מיליון דולר כתוצאה מהדרמה בשוק המט"ח ואילו הברוקר הבריטי המקוון אלפרי (Alpari) הודיע היום על חדלות פירעון.