יהושע TBWA מצטרף להתמודדות על תקציב AIG

פגישות נעשו גם עם משרדי הפרסום אדלר-חומסקי וראובני-פרידן ■ בשנה החולפת פרסמה AIG בהיקף של 63 מיליון שקל במחירי מחירון

מה שהתחיל כבדיקה לא רשמית הולך ומתברר כמכרז לכל דבר: ל"גלובס" נודע כי גם משרד הפרסום יהושע TBWA, בראשות המנכ"לית עינת יוזנט-רביד, מתמודד על תקציב הפרסום של חברת הביטוח AIG. המשרד הציג מצגת בפני הנהלת החברה בשבוע שעבר.

בתקציב הפרסום של AIG מטפל משרד הפרסום מקאן תל-אביב, וכפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הודיעו AIG למקאן כי הם מתכוונים לבחון בימים הקרובים אלטרנטיבות עם משרדי פרסום אחרים.

עוד נודע כי נציגי החברה פגשו את משרדי הפרסום ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי. באדלר-חומסקי הכחישו את הפגישה. כזכור, המשרד מטפל בתקציב הפרסום של הפניקס, המתחרה ישירות בתקציב AIG. גם למקאן ניתנה אפשרות להילחם על התקציב ולהציג פרזנטציה.

בשנה החולפת פרסמה AIG בהיקף של 63 מיליון שקל במחירי מחירון. ב-2013 התקציב היה גבוה יותר ועמד על 94 מיליון שקל.

תקציב הפרסום של AIG מטופל במקאן מזה שנה וחצי בלבד, וההחלטה לבחון את התקציב לאחר פרק זמן כה קצר אינה טרוויאלית - בעיקר לאור העובדה שהתקציב עבר מספר ידיים בשנים האחרונות.

רק לפני 3 שנים סער שוק הפרסום, כשאת תקציב הפרסום של AIG לקח משרד פרסום קטן יחסית - LEAD, שגבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו. LEAD יצרו את הקונספט של "הכול בקונטרול", אבל ב-AIG לא רוו נחת מהקו החדש והחליטו לאחר שנה וחצי של התקשרות עם LEAD לצאת למכרז נוסף. שני המתמודדים העיקריים על התקציב בסבב זה היו משרדי הפרסום מקאן וראובני-פרידן, ומקאן זכה.

תחת מקאן גובשה לחברה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: לתפקיד הפרזנטור גויס הקומיקאי ערן זרחוביץ' - הנחשב לאחד הקומיקאים הפופולריים בתעשייה, שגילם את תפקיד "איש הלאמה". אבל הקו החדש לא זכה לאוהדים רבים בשוק, ובניגוד לחברות ביטוח אחרות לא הצליח להביא תוצאות - לפחות לא בפרמטרים גלויים ופומביים כמו מדד הפרסומות הזכורות והאהובות. במשך תקופה ארוכה דובר על חוסר שביעות-רצון מהקו של מקאן, ועתה נראה כי אי-שביעות הרצון הפכה למעשים ממשיים.

עתה, כאמור, בוחנת AIG גם את משרד יהושע TBWA. המשרד טיפל במשך כמעט עשור בתקציב הפרסום של חברת הביטוח מגדל. לפני כמעט שנה, על רקע שינוי הבעלות במגדל, שבמסגרתו נרכשה השליטה בחברה על-ידי שלמה אליהו, ומונתה ענת לוין למנכ"לית, הוחלט גם על שינויים במערך הפרסום, שבמסגרתם בתום מכרז זכה בתקציב ברוקנר-יער-לוי, ויהושע TBWA נותר פנוי לטפל בתקציב ביטוח אחר.