אמת מיחשוב תשלם עד 16 מיליון שקל עבור חברת מדיאטק מחיפה

הנרכשת פעילה בתחום תשתיות המחשוב ומשווקת פתרונות IT , והיא מעסיקה 40 עובדים

חברת שירותי המחשוב אמת מיחשוב תשלם סכום שיגיע עד 16 מיליון שקל תמורת החברה הפרטית מדיאטק מחיפה. אמת, שנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 268 מיליון שקל, עוסקת בשיווק מוצרי IT ובאספקת שירותים בתחום, ובמקביל משקיעה בחברות היי-טק וקרנות הון סיכון. בסוף הרבעון השלישי של 2014 היו בקופתה של אמת מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-39 מיליון שקל.

החברה הנרכשת פעילה בתחום תשתיות המחשוב, ומשווקת פתרונות IT למגזר העסקי, החל מתשתיות, דרך ציוד תקשורת, שרתים ומערכות אחסון, ועד לאספקת פתרונות מותאמים ללקוחות המשלבים מערכות מחשוב במוצריהם (מודל OEM). מדיאטק הוקמה ב-1984 ומעסיקה 40 עובדים. לפני כעשור מכרה מדיאטק את "מכללת מדיאטק" לחברת מטריקס.

תמשיך לפעול באותה מתכונת

בשלב זה, אמת אינה מפרסמת את הנתונים הפיננסיים של מדיאטק, וזאת על רקע התנגדות החברה הנרכשת, שהיא חברה פרטית. הנתונים יפורסמו עם התקיימות התנאים המתלים להשלמת העסקה, הכוללים השלמת בדיקת נאותות על-ידי אמת.

הרכישה מתבצעת כך שאמת מחשוב תרכוש 100% מהון המניות של מדיאטק, למעט מניותיה של מדיאטק בשתי חברות בנות, שיועברו לצד ג' לפני מועד השלמת העסקה.

סכום של 5.5 מיליון שקל ישולם על-ידי אמת במועד השלמת העסקה, שנקבע ל-30 במארס; סכום נוסף, של 4.5 מיליון שקל, יועבר בשלושה תשלומים שווים ביום השנה הראשון, השני והשלישי למועד השלמת העסקה, בצירוף הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן וריבית שנתית בשיעור של 2%; הסכום הנוסף, של 6 מיליון שקל, מותנה ביעדים וישולם למוכרים בכפוף לעמידה בתנאים שעליהם הוסכם, ונוגעים לרווח הגולמי המצטבר. סכום זה יועבר גם הוא בצירוף הפרשי הצמדה וריבית שנתית של 2%.

כל העודפים הראויים לחלוקה במדיאטק, שנצברו עד סוף 2014, יימשכו כדיבידנד על-ידי המוכרים. בהתאם להסכם הרכישה, חלק ממנהלי מדיאטק ימשיכו לכהן בתפקידיהם למשך שלוש שנים לאחר השלמת העסקה. אמת מציינת שהיא מתכננת להמשיך ולהפעיל את מדיאטק במתכונת דומה לאופן בו התנהלה טרום הרכישה.

בעלי המניות העיקריים באמת מיחשוב הם יעקב ולטר, ראובן שריפט, שרגא שחק, שרה שחק ויגאל שפר. בקיץ האחרון נהנתה אמת מאקזיט קטן, כשמכרה מניות מובילאיי ב-5 מיליון שקל בעת הנפקתה של החברה, שפיתחה טכנולוגיה למניעת תאונות דרכים.