נתניהו: נפעל לסיכול המהלך של בית הדין הבינלאומי בהאג

ראש הממשלה החליט לפתוח במסע הסברה על חוסר הלגיטימיות של בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל ■ "הצעד של בית הדין בהאג יפגע במאמץ הבינלאומי להילחם בטרור"

בעקבות החלטת התובעת של בית הדין הבינלאומי בהאג לבדוק האם נעשו פשעי מלחמה במבצע "צוק איתן", ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (א') אחר-הצהריים דיון בלשכתו, בהשתתפות גורמים ביטחוניים, משפטיים ומדיניים.

בדיון הוחלט לפעול לסיכול המהלך, שמטרתו לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית ו"לכבול את ידינו במאבק נגד הטרור", כדברי גורמים במשרד ראש הממשלה.

בנוסף הוחלט לפתוח במסע הסברה על חוסר הלגיטימיות של בית הדין הבינלאומי לחקור את ישראל, על חוסר סמכותו לדון בבקשה של הרשות הפלסטינית שאיננה מדינה, על הטייתו הפוליטית נגד ישראל - מדינה שניצבת בחזית המאבק העולמי בטרור, תוך הקפדה על קיום החוק הבינלאומי באמצעות מערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה.

לדברי הגורמים, "מדובר באבסורד ועיוות הצדק שאין כדוגמתם, בכך שבית הדין משתף פעולה עם מי שמתכוון לפעול נגד ישראל שנלחמת בטרור שתוקף את כל העולם. בזמן שהטרור תוקף את המדינות החופשיות, צעד כזה יפגע במאמץ הבינלאומי להילחם בטרור".