מחירי הקרקע ליחידת דיור בנשר זינקו בכ-14% תוך שנה

אלמוגים רכשה שני מגרשים נוספים בנשר, עליהם תוכל לבנות 248 יחידות דיור

שמונה חודשים לאחר שזכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל בנשר, מכרז במסגרתו ניתן לבנות 192 יחידות דיור, רכשה חברת אלמוגים הציבורית, שנמצאת בשליטתם של עמי בר משיח ומריו זוזל, שני מגרשים נוספים בסמוך עליהם תוכל לבנות 248 יחידות דיור נוספות.

את שני המגרשים האמורים רכשה בימים האחרונים החברה בעבור 26 מיליון שקל מכונס הנכסים של החברה הקבלנית י. מושקוביץ', שנקלעה לחובות כבדים ונכנסה להליך פירוק עוד בשנת 2001. המחיר ששילמה כעת החברה על שני המגרשים כולל את עלויות הפיתוח במגרש. המגרשים ממוקמים ממזרח וממערב לשטח בו זכתה החברה במכרז של רמ"י.

ההשוואה בין שתי העסקאות שביצעה החברה בפרק זמן של פחות משנה מעידה על עליית שווי הקרקע מה שמוביל מאוחר יותר גם לעלייה במחירי הדירות.

כך, ניתוח המכרז בו זכתה החברה בסוף מארס 2014 מעלה כי באותו המועד שילמה החברה לרמ"י כ-13.5 מיליון שקל כולל עלויות הפיתוח, בתוספת כ-4 מיליון שקל דמי פיתוח לעיריית נשר, מה שמשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-92 אלף שקל כולל דמי הפיתוח. על פי נתוני העסקה שבוצעה כעת, במסגרתה נרכשו שני המגרשים, עומד שווי קרקע ליחידת דיור כולל הפיתוח על כ-104.8 אלף שקל. מדובר בעלייה של כמעט 14% בשווי קרקע ליחידת דיור בין שתי העסקאות בפרק זמן של פחות משנה.

נציין כי גם נתוני משרד הבינוי המתייחסים למחירי הדירות הממוצעים בנשר, חדשות ויד שנייה, מעידים על עליית מחירים ברבעונים האחרונים. כך, בעוד ברבעון הראשון של 2013 עמד המחיר הממוצע על כ-858.3 אלף שקל, ברבעון הראשון של 2014 עמד המחיר הממוצע על כ-947.4 אלף שקל וברבעון השלישי של 2014 הגיע המחיר לרמה של כ-993.8 אלף שקל. מדובר בעלייה של כ-16% בפחות משנתיים.

עמי בר משיח, מבעלי חברת אלמוגים, התייחס היום לעסקה ואמר: "מדובר בקרקע שכבר מזמן צריכה היתה לעמוד לטובת תושבי נשר, אך בשל בעיות כלכליות של החברה היזמית הקודמת הבניה לא יצאה לפועל. במשך שנים ארוכות עמדה הקרקע ללא ביקוש ולא הוגשו הצעות לרכישתה ובחודשים האחרונים פתאום היו מספר הצעות. הרכישה שביצענו כעת מעידה על האמון שיש לנו בעיר נשר ובפיתוחה העתידי".