ניצחון לטבע: ביהמ"ש העליון בארה"ב פסק לטובתה במשפט הקופקסון

ההכרעה תספק לקופקסון, שמניבה לטבע הכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה ואחראית ליותר מ-60% מהרווח הנקי שלה, הגנת פטנט עד ספטמבר 2015 ■ ויגודמן: "קופקסון יישאר מוצר קנייני מוביל בשוק הגלובלי"

בית המשפט העליון בארה"ב פסק היום (ג') לטובת טבע במשפט הקופקסון, בפסק דין ברוב של שני שופטים מול 2 מתנגדים. משמעות פסק הדין היא עיכוב משמעותי בתחרות בקופקסון מצד חברות מתחרות. הדבר אמור לספק לתרופת הדגל של טבע הגנת פטנט עד ספטמבר 2015.

המתחרות של טבע בסוגייה הן מילאן ונובארטיס.

החלטת העליון בארה"ב הפכה את החלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים אשר שלל את תוקפו של הפטנט, ובכך החזיר העליון את העתירה אל בית המשפט הפדרלי לערעורים לדיון מחודש, בהתאם לסטנדרט שהתווה בית המשפט העליון בנוגע לבחינת עתירות פטנטים על-ידי ערכאת ערעור.

המשקיעים עוקבים מקרוב אחר כל התפתחות בנוגע לתרופה, שמניבה לטבע הכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה ואחראית ליותר מ-60% מהרווח הנקי שלה. כאמור, הכרעה חיובית של בית המשפט העליון תספק לקופקסון הגנת פטנט עד ספטמבר 2015.

לכל דחייה בתחרות גנרית בקופקסון יש משמעות פיננסית משמעותית לטבע - בעבר היא דיווחה כי כל חודש עיכוב בהשקת גנריקה יוסיף כ-78 מיליון דולר להכנסות נטו ו-8 סנטים לרווח למניה ב-2014.

נוסף על כך, לטבע יהיה עוד זמן להעביר מטופלים לגרסה החדשה של הקופקסון, שניתנת 3 פעמים בשבוע - גרסה המוגנת בפטנט עד 2030.

מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, מסר בעקבות הפסיקה: "אנחנו נמשיך לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על הקניין הרוחני של קופקסון במינון 20 מ"ג/מ"ל. קופקסון יישאר מוצר קנייני מוביל בשוק הגלובלי להפחתת תדירות התקפים בחולים הסובלים מסוגים שונים של טרשת נפוצה התקפית במהלך מחזור החיים של המוצר".