Check Cap מעדכנת: תגייס בנאסד"ק 13.2 מיליון דולר

זאת לפי שווי של 91 מיליון דולר "אחרי הכסף" ■ הנפקתה הראשונית צפויה לצאת לפועל בשבועות הקרובים ■ קיריקס הגישה טיוטת תשקיף לגיוס עד 100 מיליון דולר, לאחר שנסקה לשווי 1.3 מיליארד דולר

תומר קריב / צילום: תמר מצפי
תומר קריב / צילום: תמר מצפי

מתקפת הביומד הישראלי על השוק הראשוני בוול סטריט ממשיכה. אחרי הנפקת NeuroDerm, ההנפקה הראשונית האחרונה של חברת ביומד ישראלית בשוק ההון האמריקאי (אמצע נובמבר אשתקד), כנראה שיגיע התור של Check Cap. זו עדכנה את טיוטת התשקיף שהגישה לרשות ני"ע האמריקאית, ולפיה היא תנפיק 1.2 מיליון מניות לפי מחיר מניה שבין 10-12 דולר. זה אומר שהחברה תנסה לגייס 12-14.4 מיליון דולר (13.2 מיליון דולר בממוצע) לפי שווי "אחרי הכסף" של 83-99 מיליון דולר (91 מיליון דולר בממוצע).

לאחר ההנפקה, תתחיל המניה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול CHEK - שקצת מזכיר את הסימול של צ'ק פוינט (CHKP). כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות Chardan, Maxim (ראשיים) ו-Feltl and Company (משני). אלו יקבלו מהחברה את האופציה לרכוש ממנה עד 180 אלף מניות נוספות, וכך להזרים לקופתה עד 2.2 מיליון דולר נוספים (לפי 12 דולר למניה). ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, והיא צפויה לצאת לפועל בשבועות הקרובים.

הנפקה פרטית לפני הציבורית

Check Cap פיתחה גלולה לסריקת המעי הגס באמצעות קרינת רנטגן, וזאת כתחליף לקולונוסקופיה אבחונית - הבדיקה המקובלת לאבחון סרטן במעי. גלולה זו של החברה למעשה תנסה להתחרות בגלולה של חברה ישראלית אחרת, גיוון אימג'ינג, שנרכשה נזכיר בידי Covidien האמריקאית אשתקד תמורת כמעט מיליארד דולר.

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השלישי בשכיחותו, וסיבת מוות סרטנית השנייה בשכיחותה בארה"ב. לפי ארגון הסרטן האמריקאי, בשנה שחלפה 136,830 איש בארה"ב אובחנו כחולי סרטן המעי הגס ו-50,310 איש ימותו מסרטן זה.

Check Cap, שמרכז המו"פ שלה נמצא בהר הכרמל שבצפון, תוך שנה עשויה לקבל אישור שיווק באירופה. החברה סיימה בהצלחה את השלב הראשון של הניסוי הקליני ונמצאת בעיצומו של הניסוי לצורך קבלת אישור שיווק באירופה, ולכן כל דולר שתגייס הוא כמו אוויר לנשימה עבורה - ומכאן כנראה הצורך בהנפקה פרטית לפני ההנפקה הציבורית. נכון ליוני 2014, הרבעון על בסיסו תונפק החברה, ל-Check Cap יש בקופה מזומן בשווי של 2.8 מיליון דולר. החברה מעסיקה 36 איש, 30 מהם אנשי מו"פ. כמנכ"ל החברה מכהן גיא ניב (47), וכיו"ר תומר קריב (54).

לפיכך, מציינת Check Cap בטיוטה המעודכנת, כי לפני ההנפקה הציבורית היא תשלים הנפקה פרטית במסגרתה תגייס עד 12 מיליון דולר ברוטו, לפי מחיר למניה שיהיה זהה למחיר שייקבע בהנפקה הציבורית.

מרשימת בעלי המניות בחברה עולה כי בעלת המניות הגדולה בה היא קרן פונטיפקס (23% לפני ההנפקה); אחריה ממוקמת חברת פוסון פארמה הסינית (12.9%); היזם יואב קמחי (11%); ואחריו קרן BXR (שיעור החזקה של 9%). למנכ"ל יש אופציות שמהוות בדילול מלא 5.5% מהון החברה.

ומ-Check Cap, שעדיין לא הונפקה, למנפיקה סדרתית בעלת זווית ישראלית. חברת הביומד קיריקס הודיעה אמש כי בכוונתה לצאת להנפקה משנית נוספת ולגייס במסגרתה 100 מיליון דולר, וזאת לאחר שנסקה לשווי של 1.3 מיליארד דולר. קיריקס, נזכיר, קיבלה בספטמבר אשתקד את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק את תרופת הדגל שלה - Auryxia לטיפול ברמות גבוהות של זרחן בדם, תופעת לוואי בקרב חולי אי ספיקת כליות המטופלים בדיאליזה. הנפקה זו של החברה היא השישית במספר מאז הפכה לציבורית בארה"ב.

המספרים של check cap
 המספרים של check cap