החשוד בפריצה למחשב של מדונה: עדי לדרמן, בן 39 מת"א

(עדכון) - לדרמן ניסה את מזלו לפני כ-3 שנים כשהגיע לאודישן לעונה העשירית של "כוכב נולד", אך נפסל כבר באודישן הראשון ■ שוחרר היום למעצר-בית ■ מדונה בתגובה למעצרו: "החדירה הזו לחיי קשה לי"

עדי לדרמן, בן 39 מתל-אביב, הוא הישראלי שנעצר אתמול (ד') בחשד שחדר למחשביהם של מספר אמנים בינלאומיים, בהם גם מלכת הפופ מדונה - כך הותר היום (ה') לפרסום. על-פי החשד, לדרמן גנב לכאורה שירים חדשים שטרם פורסמו וסחר בהם באינטרנט תמורת תשלום.

בית המשפט החליט היום לשחרר את לדרמן למעצר-בית שבו ישהה 10 ימים. במשטרה ביקשו עיכוב ביצוע של ההחלטה.

"מדובר בחקירה שנמצאת בשלב מאוד ראשוני", אמרה עו"ד אפרת נחמני בר, פרקליטתו של לדרמן מטעם הסנגוריה הציבורית. "החשוד מכחיש את המיוחס לו. למיטב ידיעתנו אין שום ראיה שקושרת אותו באופן ישיר למעשים. אנחנו מאמינים שתוך זמן קצר גם המשטרה תבין שהיא תפסה את האיש הלא נכון".

בכלי התקשורת ציינו ביממה האחרונה כי לדרמן השתתף בתוכנית ריאליטי. הוא אכן הגיע לאודישן בעונה העשירית של "כוכב נולד" במטרה להתקבל לתוכנית, אולם השופטים טענו כי לדרמן מזייף וניפו אותו מהמיונים בשלב הראשון.

בתוכנית, ששודרה לפני כ-3 שנים, לדרמן הציג את עצמו כבן 28, אולם השוטרים שעצרו אותו אתמול טוענים כי הוא יליד שנת 1976. כלומר, לפני 3 שנים גילו היה 36. לפני האודישן הוא סיפר כי הוא אוהב במיוחד מוזיקת פופ וציין את חיבתו לערוץ MTV.

מדונה הגיבה לפנות בוקר למעצרו של לדרמן בעמוד הפייסבוק שלה: "כמו כל אדם, יש לי זכות לפרטיות. החדירה הזו לחיי היא קשה". הזמרת ביקשה להודות ל-FBI ולמשטרה הישראלית על שהביאו למעצרו של הפורץ. "יש הערכה עמוקה גם למעריצים שסיפקו את המידע הנחוץ", הוסיפה.

לדרמן נעצר אתמול בבוקר בתום חקירה סמויה בינלאומית מאומצת וסבוכה שהתנהלה בחודשים האחרונים, גם ביחידת הסייבר הארצית של להב 433, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים מתקדמים. החקירה בוצעה בשיתוף-פעולה עם ה-FBI.

במקביל למעצר ערכה יחידת הסייבר הארצית חיפוש בביתו של לשרמן ותפסה מחשבים וחומרי מחשב ומדיה. "קיבלנו תלונה ממשרד ההפקות ומהיועץ האישי של מדונה, גיא עוזרי", סיפרו במשרד החקירות ויצמן-יער. "חוקר מטעמנו נסע לניו-יורק, בדק את המחשבים של הזמרת ואישר שאכן הייתה חדירה ממחשב בישראל. התחלנו באיתור המחשב בארץ ואת הפרטים הגשנו ליחידת להב".

עו"ד קטי צווטקוב מטעם הסנגוריה הציבורית טענה אתמול כי לדרמן החשוד מכחיש את החדשות נגדו וטוען כי אין לו כל ידע במחשבים שמאפשר את ביצוע העבירה.