צפו: שחקן בן 16 שירוויח 2.5 מיליון אירו בשנה בריאל מדריד

מרטין אודגארד בן ה-16, כישרון כדורגל נורבגי מבטיח - נרכש ע"י מועדון הפאר הספרדי תמורת כ-3 מיליון אירו; ירוויח את השכר הגבוה בהיסטוריה עבור כדורגלן בגילו ■ צפו בביצועיו

מרטין אודגארד / צלם: רויטרס
מרטין אודגארד / צלם: רויטרס

מרטין אודגארד בן ה-16, אחד מהכישרונות הכי מבטיחים בכדורגל האירופי, השלים היום (ה') רשמית את מעברו לריאל מדריד.

השחקן הנורבגי, שכבר הספיק לערוך שלוש הופעות בנבחרת הלאומית הבוגרת של הנורבגים, ושיחק 23 פעמים במדי קבוצת סטרומגודסט - נרכש, לפי הדיווחים בתקשורת הספרדית - תמורת דמי העברה של כ-3 מיליון אירו. שכרו אצל אלופת אירופה, לפי הפרסומים - יעמוד על כ-2.5 מיליון אירו (ברוטו) בעונה - הגבוה ביותר בהיסטוריה לכדורגלן כל כך צעיר.

מורטן גאמסט פדרסן, חברו לנבחרת נורבגיה, אמר עליו כי "הבנת המשחק שלו היא עצומה. יחסית לגילו, הוא מפגין יכולת שלא תיאמן". ריאל ניצחה במירוץ על שירותיו את ליברפול, ארסנל ובאיירן מינכן שגם הן הביעו התעניינות. את הופעת הבכורה שלו בנבחרת נורבגיה רשם אודגארד בגיל 15 שנים ו-253 ימים.

האם אודגארד, קשר התקפי בתפקידו - יעמוד בציפיות ובהייפ הגדול סביבו? יש כבר מי שמפגין סקפטיות: בכתבה אודותיו ב"גרדיאן", של מומחה הטקטיקה ג'ונתן ווילסון - נכתב כי "היותו של אודגארד כדורגלן גדול בגיל 16, לא מבטיחה שהוא יהיה כדורגלן גדול בגיל 18, 20 או 26". ווילסון מביא בין היתר את הדוגמה של פרדי אדו האמריקאי, שסומן כבר בגיל 14 כאחד הכישרונות המבטיחים בעולם - אך נעלם, וכיום, בגיל 25, הוא נאבק על קבלת דקות משחק בליגה הסרבית.