המאמן פיני גרשון העיד בפרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו"

אחד העדים בפרשת" ישראל ביתנו" הוא פיני גרשון, שריאיין בעבר את סגנית השר קירשנבאום ■ עפ"י החשד, גורם שלישי "סידר" את הריאיון בתמורה לקבלת טובות הנאה ■ גרשון: לא הייתי מעורב בהחלטה לראיין אותה

פיני גרשון / צלם: רויטרס
פיני גרשון / צלם: רויטרס

פרשת החשד לשחיתות מסתעפת: לפני כ-10 ימים זומן מאמן הכדורסל פיני גרשון, עוזר מאמן מכבי תל-אביב, למשרדי יחידת להב 433. גרשון התבקש למסור עדות בפרשת "242" - המוכרת יותר כפרשת השחיתות לכאורה במפלגת "ישראל ביתנו" ובמגזר הציבורי.

במוקד העדות עמד ריאיון שהעניקה ח"כ פאינה קירשנבאום לגרשון, על-פי החשד בתמורה לטובות הנאה שסיפקה לאדם שלישי - משה קליסקי, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל, החשוד גם הוא בפרשה.

על-פי החשד, קליסקי "סידר" לקירשנבאום, החשודה המרכזית בפרשה, ריאיון בתכנית הרדיו שהגיש גרשון בעבר, זאת לכאורה בין היתר בתמורה למיליון שקל שקיבל קליסקי שלא כדין מהכספים הקואליציוניים.

חשוב להדגיש כי המאמן גרשון מסר עדות ולא נחקר כחשוד בפרשה. גרשון מסר לחוקרים כי אכן ריאיין את הגברת קירשנבאום, אולם לדבריו לא היה מעורב כלל ב"מאחורי הקלעים" של הריאיון, אלא פשוט התבקש על-ידי הפקת התוכנית לראיין את סגנית השר.

פיני גרשון מסר הערב (ו') בתגובה: "מדובר בשטויות, מה זה מעניין אם סידרו לה ריאיון או לא? כשראיינתי אותה בכלל לא ידעתי מי היא".

קליסקי עצמו נעצר לפני כחודש, יחד עם בכירים נוספים בעולם הספורט, בחשד שנהנה מקבלת התקציבים מהמשרדים הממשלתיים ללא הליך תקין. לאחר כ-3 ימים שוחרר קליסקי למעצר-בית בתנאים מגבילים.

במקביל נמשכת חקירת הפרשה, וההערכה היא כי התגבשו ראיות שמבססות לכאורה המלצה לכתבי אישום נגד מספר חשודים, בהם קירשנבאום עצמה.

כמו כן נבדק החשד כי סגנית השר, שהודיעה על פרישתה מהפוליטיקה, שלחה את העוזרת הפרלמנטרית שלה להשמיד מסמך ולמחוק מספר קבצים מהמחשב.

לאחרונה נעצר בפרשה עם ראש עיריית עפולה, יצחק מירון; ונבדק החשד כי חברי כנסת נוספים - שאינם ממפלגת "ישראל ביתנו" - מעורבים בפרשה.